Dracula Untold

Originaltitel: Dracula Untold
Regissör:Gary Shore
Utgivningsår:2014

Om Dracula Untold:

Historia och mytologi blandas när berättelsen om Prins Vlads liv blir film. Legenden från Transsylvanien som blev Dracula i folksagorna...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Len Wiseman
År: 2003
Genre: Action, Thriller, Skräck, Fantasy
Underworld

Luke Evans, Sarah Gadon, Dominic Cooper, Art Parkinson, Charles Dance, Diarmaid Murtagh, Paul Kaye, William Houston, Noah Huntley, Ronan Vibert, Zach McGowan, Ferdinand Kingsley, Joseph Long, Thor Kristjansson, Dilan Gwyn, Mish Boyko

Matt Sazama, Burk Sharpless

Drama, Action, Skräck, Fantasy, Krig

Diskussioner om Dracula Untold  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dracula Untold (95 st)
92axha10 (Anmäl)   18/12 2018
Skräp. Har inget att göra med Dracula. Försöker vara episk och kopiera GoT. Skippa denna.
Rai (Anmäl)   10/12 2017
Nä, den här filmen var inge vidare....
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
vonadel (Anmäl)   6/10 2016
Nja, om det nu skulle vara en prequel till Universal Monsters Universe gick det väl sådär. Det kanske inte blir så nu bara för det. Hade vissa tendenser till att kunna bli något, men blev inte riktigt så. Ok, men inte mer. 5/10
Gordyal (Anmäl)   15/8 2016
Hahaha, herrejösses! Första halvan funkar väl hyfsat med hjärndöd CGI-fantasy-action. Inte särskilt bra (alls) men fortfarande med ett visst underhållningsvärde och ett par småcoola scener. Sedan vete fan vad som händer. Det finns en patetisk distanslöshet över det hela, och det känns som att Shore & co är helt övertygade om att de har skapat filmhistoria. Jag slits mellan vånda och glädje där jag kryper ner bakom skämskudden. Och värre blir det. Hela spektaklet landar trots allt på en svag tvåa. (4/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dracula Untold
Se filmen