Draculas märke

Originaltitel: Scars of Dracula
Regissör:Roy Ward Baker
Utgivningsår:1970

Om Draculas märke:

En ung man, Paul är ute och reser och stannar till vid Draculas slott. När han övernattar där blir han biten till döds av en viss blodstörstig greve. Pauls bror Simon blir orolig och tar med sin flickvän Sarah för att leta efter Paul. Spåren leder till och slutar vid Draculas boning. Baserad på Bram Stokers klassiska roman.

Titel: Vampyrernas hus
Regissör: Stanley Donen
År: 1951
Genre: Komedi, Romantik
Kungligt bröllop

Christopher Lee, Dennis Waterman, Jenny Hanley, Patrick Troughton, Michael Ripper, Michael Gwynn, Wendy Hamilton, Christopher Matthews, Anouska Hempel, Delia Lindsay

Anthony Hinds

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Dracula, Hammer, Hammers vampyrfilmer
Diskussioner om Draculas märke  (0 diskussioner)
Kommentarer om Draculas märke (15 st)
Tsurugi (Anmäl)   18/3 2018
Rejält uppsving för serien efter två undermåliga filmer. Bäst i serien hittills för mig tillsammans med Dracula: Prince of Darkness och The Brides of Dracula om man räknar den. Stark trea.
martin eden (Anmäl)   7/5 2016
[rek. 3] En mycket stabil Hammer-Dracula! Visst följer den en typisk formel, men personligen gillar jag de element som ingår i denna. Jag gillar att Christopher Lee har dialog här, hans styrka ligger i kontrasten mellan gentleman och vilddjur. Som vanligt är miljön enastående och känslan underbar. Väldigt gory. Tycker dock att ledskådespelarna, "hjältarna", är svaga skådisar men de hjälps upp av den övriga, erfarna Hammer-skådisarna: Michael Ripper, Michael "Lord Melbury" Gwynn etc. En mycket stark 3:a. Bra!!
niebaotan (Anmäl)   7/12 2015
Roy Ward Baker levererar igen! Fan sa harligt med en Hammerproduktion dar roj, blod och rapp dialog blandas med studions klassiska attribut. Det kanns ovanligt frascht. Dessutom ar Christopher Lee (givetvis) fullstandigt lysande. Fyran ar valdigt nara.
Lotso (Anmäl)   30/9 2014
I sin helhet är där inte så mycket att säga om denna. Den är i all mening inte en bra film verken som Dracula rulle eller film överlag. Handlingen är tam och karaktärerna kanske inte de mest spännande. Men filmen bjuder på så mycket mer gore effekter, Christopher Lee som Dracula synts till mera och är nog den mest våldsammaste hittills. Effekterna på fladdermusen har sin charm och hela filmen har perfekt scenografi och miljöerna är riktgit härliga och tillför till filmens styrka. Det är ingen bra film vid någon mening, men jag diggade verkligen denna och är ett steg uppåt från förra filmen. Många skräck fans och Hammer älskare lär även så gilla och uppskatta denna rullen, då den är riktigt underhållande och bjuder på en del skratt.
Ondskapt (Anmäl)   8/11 2011
Rätt röjig Hammer-rulle med en hel del humor och inte lika stelallvarligt som på 60-talet. Fina kvinnor och en storspelande Lee gör den här klart sevärd. Rätt blodig också, mycket rödfärg i omlopp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Draculas märke