Draculas vålnad

Originaltitel: Dracula Has Risen From The Grave
Regissör:Freddie Francis
Utgivningsår:1968

Om Draculas vålnad:

Tredje filmen i Hammers Dracula-serie. Greve Draculas hem skuggar stadens kyrka och flera unga kvinnor dör. För att häva förbannelsen utför två präster en exorcism på Draculas hem. En av dem råkar dock återuppväcka greven med sitt blod och hamnar i hans våld. Som hämnd på exorcismen bestämmer sig greven för att sikta in sig på den andra prästens brorsdotter.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Demoni 2... L'incubo ritorna
Regissör: Lamberto Bava
År: 1986
Demons 2

Christopher Lee, Rupert Davies, Veronica Carlson, Barbara Ewing, Barry Andrews, Ewan Hooper, Marion Mathie, Michael Ripper

Anthony Hinds

Romantik, Skräck

Storbritannien
Med i listor: Dracula, Hammer, Hammers vampyrfilmer, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Draculas vålnad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Draculas vålnad (41 st)
converse (Anmäl)   23/9 2018
Postern är bättre än filmen.
Bumbi78 (Anmäl)   20/5 2016
Här må det saknas en story som håller ihop, men jag gillar den här smaskiga historian ändå. Lee äger naturligtvis samtliga scener han medverkar i och är alltid en fröjd att se.
DrJW (Anmäl)   18/10 2015
De som gör den här sevärd är Christopher Lee (må han vila i frid), annars så var den här rätt dryg och hade några plotholes.
Punkliv (Anmäl)   7/9 2015
Lite väl mycket kärleksdravel och lite väl lite Dracula. Den öppnar starkt med kyrkscenen, sedan blir det segt som sirap. När Dracula och prästen till slut kommer till byn tar den sig igen och lyckas rädda helheten till en okej Hammer-rulle.
Krelian (Anmäl)   1/4 2015
För mycket trams, för lite Dracula.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Draculas vålnad