Dragnet

Originaltitel: Dragnet
Regissör:Tom Mankiewicz
Utgivningsår:1987

Om Dragnet:

Baserad på en berömd TV-serie (1951-58 och 1967-69). Filmen är både en hyllning till och en parodi på den gamla polisserien. Två av de mest dumdristiga poliserna i L. A. tvingas klä ut sig till punkare och använda tanks för att bemöta djävulsdyrkande galningar...

Titel: Fatal Beauty
Originaltitel: Fatal Beauty
Regissör: Tom Holland (I)
År: 1987
Regissör: John Badham
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Ett tufft jobb

Tom Hanks, Christopher Plummer, Dan Aykroyd, Harry Morgan, Alexandra Paul, Jack O'Halloran, Elizabeth Ashley, Dabney Coleman, Kathleen Freeman

Dan Aykroyd, Tom Mankiewicz, Alan Zweibel, Jack Webb

Drama, Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Dragnet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dragnet (34 st)
Bumbi78 (Anmäl)   09:43 6/7
Knappast varken en av Aykroyds eller Hanks bättre mer minnesvärda insatser, men 80-talet räddade många halvdana komedier.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Barneyk (Anmäl)   10/1 2017
Hanks och Akroyd had en bra kemi men filmen har inte åldrats väl och var väl knappast en höjdare när den kom. Inte direkt dålig eller, rätt okej.
Krille80 (Anmäl)   1/11 2014
Dan Aykroyd Show. Hans kanske bästa roll i mitt tycke. Jag tycker filmen är klart underskattad. Den är underhållande även om storyn är rätt korkad och slutet värdelöst och klyschigt. Skådisarna håller uppe filmen.
yrkeschaufföre (Anmäl)   30/6 2013
Jaha, så jag hade sett den här!!? Å för bara 15 månader sen, det är inget bra betyg att inte komma ihåg en film ca ett år senare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dragnet