Drainiac!

Originaltitel: Drainiac!
Regissör:Brett Piper
Utgivningsår:2000

Om Drainiac!:

Julie är en amerikansk tjej som har ett ansträngt förhållande till sin pappa efter att hennes mamma dog ett år tidigare. Trots att det är lördag tvingas hon ensam och obetald hjälpa sin pappa med att städa ett gammalt hus som ska renoveras ute på landet. Till Julies glädje har hennes kompisar tröttnat på att hänga i gallerian som helgnöje och bestämmer sig för att åka ut och hjälpa till med huset. Men vad de inte vet om är att det finns något mer i byggnaden. I huset och dess omnejd lurar ett tentakelmonster som kan ändra form och som färdas med vattnet. Utöver att väcka förargelse genom att spruta ner ungdomarna med vatten så är monstret även suget på blod. Tur eller otur, så kommer det en mystisk man promenerande till huset och övertalar tonåringarna till att ställa upp på en seans, då han bestämt hävdar att där finns en vattendemon som behöver drivas ut.

Alexandra Boylan, Ethan Krasnoo, Samara Doucette, Rob Gorden, Georgia Hatzis

Brett Piper

Skräck

Diskussioner om Drainiac!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drainiac! (1 st)
Rubbermonster (Anmäl)   26/8 2008
Med tanke på att filmen kostade 10000 dollar så är den förvånansvärt bra gjord. Brett Piper kan hantera en kamera och vet hur man maximerar en budget på ungefär ingenting.