Drakarnas rike

Originaltitel: Reign of Fire
Regissör:Rob Bowman
Utgivningsår:2002

Om Drakarnas rike:

Året är 2016. Van Zan, en amerikansk soldat och drakjägare, anländer till England tillsammans med sina män. De slår sig ihop med engelsmannen Quinn och hans gäng som har sin bas på ett medeltida slott utanför London. Tillsammans måste de bekämpa de eldsprutande drakarna som efter tusentals år är på väg att åter ta över jorden.

Titel: D-War
Regissör: Brian De Palma
År: 2000
Genre: Drama, Action, Thriller, Science Fiction
Mission to Mars

Matthew McConaughey, Christian Bale, Izabella Scorupco, Gerard Butler, Scott Moutter, David Kennedy, Alexander Siddig, Ned Dennehy, Rory Keenan

Kevin Peterka, Matt Greenberg, Gregg Chabot

Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy

USA, Storbritannien, Irland

Recension Drakarnas rike

- weng-weng sätter betyg 1 och skriver:
Christian Bale har behållit sin torso från American psycho, filmen som blev ett stort genombrott för honom och placerade honom i ett vuxnare karaktärsfack. Här ställs han bredvid och ofta framför mannen med det omöjliga efternamnet; Matthew McConaughey. Bale är den unge men vise engelsmannen och McConaughey den vilda, aggressive amerikanen med en cigarr i munnen, tatueringar över bröstet, pipan...

Recension av Drakarnas rike - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Drakarnas rike  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drakarnas rike (412 st)
HerrNenne (Anmäl)   18:03 7/2
Inte dålig egentligen, bara ofantligt ointressant. McConaughey gör en halvrolig roll iofs.
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
En riktigt bra idé och drakarna är riktigt elaka som di ska vara. Storyn är väl sådär och det hela kanske inte håller riktigt ända fram - men det är en bra film. Sevärd. Stark 3'a.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Jamesa (Anmäl)   22/6 2017
Riktigt bra och underhållande. Älskar idén. Bra skådisinsatser.
norenorama (Anmäl)   19/11 2016
Sjukt vilka skådisar de hittade för denna filmen och alla ger 110% hah helt galet, undrar vad regissören hittade på för att lyckas! Såg den när den kom ut och gillade den inte alls, tyckte den var b, dyster o skit. Nu när man såg om den igen och inte hade några förväntningar så var den bra trevlig, känns kaxig, är inte rädda att bli töntiga osv. Nä, detta var rätt kul. Rekommenderar!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Drakarnas rike