Draktränaren 2

Originaltitel: How to Train Your Dragon 2
Regissör:Dean DeBlois
Utgivningsår:2014

Om Draktränaren 2:

Hiccup och Toothless är tillbaka i den andra delen i trilogin om Draktränaren. De två är nu oskiljaktiga, och medan de andra i gänget utmanar varandra i den nya sporten draklopp, ger de sig ut på flygturer för att upptäcka nya världar istället. Under ett av sina äventyr hittar de en hemlig isgrotta där det bor hundratals vilda drakar och en mystisk drakryttare. De två vännerna befinner sig plötsligt mitt i en strid för att bevara freden. De inser att bara tillsammans är de starka nog att förändra framtiden för både människor och drakar…

Titel: Draktränaren
Originaltitel: How to Train Your Dragon
Regissör: Dean DeBlois, Chris Sanders
År: 2010
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Draktränaren
Titel: Big Hero 6
Originaltitel: Big Hero 6
Regissör: Don Hall, Chris Williams (I)
År: 2014
Genre: Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy
Eragon
Titel: Frost
Originaltitel: Frozen
Regissör: Chris Buck, Jennifer Lee (IV)
År: 2013
År: 2016
Genre: Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Mysterium
Film nr.: 120103
Zootropolis

Gerard Butler (röst), Jonah Hill (röst), Kristen Wiig (röst), Cate Blanchett (röst), Jay Baruchel (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), Kit Harington (röst), America Ferrera (röst), Djimon Hounsou (röst), Craig Ferguson (röst), T J Miller (röst)

Dean DeBlois

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy

Recension Draktränaren 2

- JennyT sätter betyg 5 och skriver:
En otroligt skicklig film där både manus och animation gör detta till en otrolig upplevelse. Draktränaren 2 är större, bättre och charmigare än den första filmen – något jag aldrig hade räknat med. Vi tittare blir insvepta i en hjärtskärande berättelse där hela Hickes liv vänds upp och ner. Han tvingas leda ett krig mot en man som vill förstöra hans by och förslava alla drakar. Dreamworks har skapat...

Recension av Draktränaren 2 - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Draktränaren 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Draktränaren 2 (73 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
wyrm (Anmäl)   23/9 2017
Nej. Onödig uppföljare till en mycket bättre första film.
supermancover (Anmäl)   22/7 2017
Nja. Jädra tråkig mest.
Applekingen (Anmäl)   1/4 2017
Ettan hade mer humor och är inte lika allvarlig men den här filmen är fortfarande grymt bra.
Fiskjävel (Anmäl)   3/8 2016
Enligt mig mycket bättre än ettan. Hade en spännande plot, snygga effekter och var inte alls lika förutsägbart som många barnfilmer annars brukar vara. 4-.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Draktränaren 2
Se filmen