Draktränaren

Originaltitel: How to Train Your Dragon
Regissör:Dean DeBlois, Chris Sanders
Utgivningsår:2010

Om Draktränaren:

Den tonårige vikingen Hiccup lever på ön Berk där befolkningen kämpar emot plundrande drakar för sin överlevnad. Hiccup är mest känd för sin oförmåga att slåss mot drakarna och får ständigt order om att hålla sig undan i stridens hetta. Under en nattlig drakattack verkar det dock som att han lyckas med att skjuta ned en drake. Ingen tror på hans påstådda bedrift så han beger sig själv iväg för att hitta draken. Hiccup kommer att inse att mycket av det man tidigare känt till om drakar varit fel.

Titel: Trassel
Genre: Äventyr, Fantasy
Dragon Hunters
Titel: Modig
Originaltitel: Brave
Regissör: Mark Andrews, Brenda Chapman, Steve Purcell (II)
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy
Modig

Jay Baruchel (röst), Gerard Butler (röst), America Ferrera (röst), Craig Ferguson (röst), Jonah Hill (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), T J Miller (röst), Kristen Wiig (röst), David Tennant (röst), Robin Atkin Downes (röst), Philip McGrade (röst)

William Davies, Dean DeBlois, Chris Sanders

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Draktränaren

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Draktränaren ger oss hisnande kameraåkningar i en fin berättelse som stärker 3D-filmens frammarsch som ett nytt medium som kan bidra till nya filmupplevelser, inte bara kassaklirr för filmbolagen. Missförstå mig inte, Draktränaren kommer säkerligen bli en guldkalv och spela in en massa pengar precis som de flesta andra 3D-filmer, det är inte för inte det pratas om teknikens räddning av biograferna....

Recension av Draktränaren - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2010-tal Top 50, Animerad Top 50, Dreamworks Animations, Familjefilm Top 50, Fantasy Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Vikingar
Diskussioner om Draktränaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Draktränaren (321 st)
92axha10 (Anmäl)   09:16 23/1
Inget nytt i fråga om struktur men den gör den här typen av historia riktigt bra. De lyckades verkligen fånga relationen mellan de olika karaktärerna. Trevlig film för hela familjen och alla åldrar.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Tatty (Anmäl)   24/4 2017
Ingen dålig film men inte riktigt min filmsmak. Är inte mycket för drakar.
Applekingen (Anmäl)   1/4 2017
Tillsammans med Kung fu panda är det här dreamworks absolut bästa film.
Sarakin76 (Anmäl)   7/3 2016
På gränsen til en femmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Draktränaren
Se filmen