Drama på hotell

Originaltitel: Don't Bother to Knock
Regissör:Roy Ward Baker
Utgivningsår:1952

Om Drama på hotell:

Nell Forbes är en mentalt störd barnvakt som blixtförälskar sig i Jed Towers. När romansen inte blir vad Nell i sin förvirring föreställt sig menar hon att det är barnets fel.

Titel: Sin egen fånge
År: 1941
Genre: Drama, Film-Noir
Film nr.: 20686
De tusen fröjdernas hus

Marilyn Monroe, Richard Widmark, Anne Bancroft, Donna Corcoran, Jeanne Cagney, Elisha Cook Jr, Gloria Blondell, Lurene Tuttle, Jim Backus, Verna Felton, Willis Bouchey, Don Beddoe

Daniel Taradash

Drama, Thriller

Filmnummer: 20555
Diskussioner om Drama på hotell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drama på hotell (17 st)
Barneyk (Anmäl)   15:04 30/3
Helt okej men känns lite styltigt krystad och inte direkt naturlig. Tycker det är lite obehagligt hur Widmarks karaktär tar kontakt med Monroes till att börja med också. Ganska trevlig tvåa ändå.
KimEkberg (Anmäl)   22:48 22/1
fint tidsperspektiv och nedtonad Widmark. Helt klart har den sina nycker och behandlar sin hotellmiljö på ett fint sätt. Dock är väl Widmarks resa lite väl påsmetad och skildringen av psykisk ohälsa kanske aningen platt.
Keguri (Anmäl)   10/6 2013
Inte en särskilt bra film generellt, men Monroe överaskar enormt! Måste ses om man är Monroe fan.
Astrojacob (Anmäl)   30/10 2011
Kanske Marilyns bästa rollprestation? Med tanke på hennes sorgliga privatliv och förflutna och dessutom med vetskapen vad som komma skulle kändes det nästan smärtsamt att se henne "spela" denna tragiska roll, så nära hennes eget inre. Filmen i sig med svagt manus och krystad handling håller inte Oscarsklass men enbart Marilyns agerande är värt en hedrande Fyra.
Lux Lisbon (Anmäl)   7/4 2011
Embrace your inner psycho bitch <3