Dread

Originaltitel: Dread
Regissör:Anthony DiBlasi
Utgivningsår:2009

Om Dread:

Filmen kretsar kring universitetsstudenterna Steve och Quaids försök att förstå rädslans natur genom att göra en dokumentär, experimentera och nå det uthärdligas gräns. Dread är en filmatisering av Clive Barkers novell med samma namn, som hittas i hans andra volym av Books of Blood, hyllade av Stephen King som ”skräckens framtid”.

Titel: The Dark Hours
Regissör: Jonathan Liebesman
År: 2009
Genre: Drama, Thriller
The Killing Room

Jackson Rathbone, Shaun Evans, Hanne Steen, Laura Donnelly, Jonathan Readwin, Siobhan Hewlett, Derek Lea, Paloma Faith, Elissa Dowling, Michelle Tate, Erin Gavin, Vivian Gray

Anthony DiBlasi

Drama, Thriller, Skräck

Storbritannien, USA
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2009
Diskussioner om Dread  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dread (44 st)
vonadel (Anmäl)   24/4 2017
Ännu en gång kollar jag på en film som jag är ganska övertygad om att jag inte kommer tycka är så bra. Märker ändå ganska snabbt att skådisarna funkar iaf. Verkar vara en ganska intressant story, men utvecklas snart till en ganska typisk "torture movie" eller vad man nu ska kalla det. Står i valet mellan fyra eller fem av tio, men blir till slut fem då den ändå har något. 5/10
Tatty (Anmäl)   9/10 2014
Den får en 2a bara för att Jackson Rathbone är med i filmen och gör rollen bra. Annars förtjänar filmen mer en 1a för den var seg och inte så bra.
KyLLo (Anmäl)   5/10 2014
Bedrövligt manus och skådespelare som tycks ha lite väl höga tankar om sig själva.
TheHorrorfan (Anmäl)   31/5 2012
Inget vidare.
Podpolkovnik (Anmäl)   4/3 2012
Bitvis intressant. Dock är den gravt överskattad - och det är verkligen inte nyskapande på något sett och vis.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dread