Dream House

Originaltitel: Dream House
Regissör:Jim Sheridan
Utgivningsår:2011

Om Dream House:

Den framgångsrike bokförläggaren Will Atenton slutar sitt arbete i New York City för att tillsammans med sin fru Libby och deras två döttrar, slå sig ner i den lilla pittoreska staden i New England. Samtidigt som de gör sig hemmastadda i sin nya omgivning, upptäcker de att det har skett ett brutalt brott mot den förra familjen som bott i huset.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jerry Zucker
År: 1990
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Fantasy
Ghost

Daniel Craig, Rachel Weisz, Naomi Watts, Taylor Geare, Claire Geare, Elias Koteas, Marton Csokas, Rachel G Fox, Jane Alexander, Brian Murray, Bernadette Quigley, Sarah Gadon, Gregory Smith, Mark Wilson (I), David Huband

David Loucka

Drama, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Dream House  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dream House (87 st)
Rai (Anmäl)   15/5 2018
sådana här filmer är så tröttsamma!!!!
BarryHero (Anmäl)   11/5 2018
Oj vad snurrig de var tvungna att gora den. Kryllar av stora namn. Alla kanns bortkastade. Seg trots speltiden (84 min) och sen fylld med jumpscares.
Stygga-Vargen (Anmäl)   13/2 2018
Jag har ärligt talat lite svårt för Daniel Craig. Filmen i sig är det inget fel på men jag tycker inte att Craig är särskilt övertygande. Men de andra gör bra ifrån sig.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
ingen höjdare
Galivan (Anmäl)   7/1 2017
Upplägget verkade intressant, en viss förändring var också intressant, även om den var för långsökt och orimlig. När saker och ting uppdagas borde vissa frågor utredas men det förblir ganska oklart. Det kändes på nåt sätt lovande och man var spänd på att se vart handlingen skulle ta vägen, men från en viss punkt var det som att filmen avbröts. Allting avrundades inom några minuter, på ett absurt sätt. Det är som att filmen säger sorry, det här var ett misstag från början. När man tänker efter så är dock grundpremissen som man får reda på en bit in helt omöjlig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dream House