Dreamgirls

Originaltitel: Dreamgirls
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2006

Om Dreamgirls:

Effie White, Deena Jones, och Lorrell Robinson är tre väninnor från Detroit som bildar en lovande trio vid namn The Dreamettes. De flyttar till New York där managern Curtis Tayor Jr. gör dem till superstjärnor. Men framgången blir inte bara en dans på rosor, då bandet genomgår problem med både avhopp och droger.
Se filmen på iTunes

Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Shrek 4-D
Titel: Happy Feet
Originaltitel: Happy Feet
Regissör: George Miller (II)
År: 2006
Regissör: Richard Loncraine
År: 2009
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Äventyr
My One and Only

Jamie Foxx, Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson, Eddie Murphy, Keith Robinson, Anika Noni Rose, Sharon Leal, Danny Glover, Hinton Battle, Mariah I Wilson, Yvette Cason, Ken Page, Ralph Louis Harris, Esther Scott, Alexander Folk, John Lithgow, John Krasinski

Bill Condon

Drama, Musikal

Recension Dreamgirls

- bmo sätter betyg 3 och skriver:
Musikaler är inte riktigt min tekopp och om jag ska vara ärlig så var det med rätt kritiska ögon och öron jag satte mig för att se Dreamgirls. Min favorit från Babel, Rinko Kikuchi, förlorade en Oscar jag tyckte var självklar att hon skulle vinna till Jennifer Hudson från just den här filmen. Beyoncé Knowles är inte heller någon som har imponerat på mig med sitt skådespeleri. Dreamgirls är berättelsen...

Recension av Dreamgirls - Läs hela!

Diskussioner om Dreamgirls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dreamgirls (302 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
fridenpaden (Anmäl)   2/9 2017
Bra skådisar, bra musik men ibland blir det hela för corny.
lumberdajack (Anmäl)   7/12 2016
Älskar musiken. Musikal, motown. Älskar det storslagna och herregud Beyonce, Jennifer Hudson, Eddie Murphy och Jamie Foxx i samma film. Hur skulle det kunna bli fel?
hasslinger (Anmäl)   2/5 2015
Jag såg den när den kom och var då mycket yngre, då gillade jag den. Men nu när jag ser den så blir det lite för mycket kaka på kaka, allt ska vara det mest storslagna och det blir tröttsamt.
Krille80 (Anmäl)   1/12 2014
Hela 8 Oscarsnomineringar fik denna film fått och jag kan inte säga att den inte förtjänar det. Denna film startar upp i ett sprakande tempo och med hjälp av fantastisk musik och starka skådepelarprestationer så hålls det höga tempo uppe filmen igenom. Särskilda hyllningar ska Eddie Murphy ha som här verkligen imponerar. Vilken sångare! 4-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dreamgirls
Se filmen