Dredd

Originaltitel: Dredd
Regissör:Pete Travis
Utgivningsår:2012

Om Dredd:

"Dredd" tar oss med till de tuffa gatorna i Mega City One, den enda oasen i det ödelagda riket Cursed Earth. Judge Dredd är den mest fruktade av de så kallade Street Judges, de som har makten att genomdriva lagar, att döma andra och att ha ihjäl dem på fläcken – om de skulle tycka det är nödvändigt...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Christopher Nolan
År: 2012
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Dark Knight Rises

Lena Headey, Karl Urban, Olivia Thirlby, Domhnall Gleeson, Deobia Oparei, Langley Kirkwood, Rakie Ayola, Jason Cope, Santi Scinelli, Wood Harris, Joe Vaz, Karl Thaning

Alex Garland

Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction

Dredd 3D

Storbritannien, USA, Indien, Sydafrika

Recension Dredd

- Tim Buckley sätter betyg 3 och skriver:
Skönt att få se en film som inte försöker vara viktig, smart eller känslomässigt angelägen på något sätt alls. Istället har regissör Pete Travis här gjort en film som likt data eller tv-spel istället följer en simpel logik från A-Ö utan att egentligen ställa någon annan fråga till tittarens känslor än den över vilka utav huvudkaraktärerna som när eftertexterna rullar kommer att leva och vilka som kommer...

Recension av Dredd - Läs hela!

Diskussioner om Dredd  (1 diskussioner)
Kommentarer om Dredd (272 st)
Andreas_ (Anmäl)   21/10 2018
Väldigt bra film om domaren Dredd i en mörk framtid i Mega City 1, baserat på en skitcool serietidning som jag älskade när jag var yngre, vuxet, mörkt, välspelat och riktigt välgjort, kanske hade fått ett något bättre betyg om man sett den i 3D på bio än hemma på en vanlig tv, men trots det så är detta väldigt bra, som ett fan av serietidningen så blir här karaktären Dredd och allt runtomkring väl omhändertaget och välgjort, vilket jag inte kan säga om den kassa hollywood filmen judge dredd med Stallone som kom ut för många år sedan och verkligen totalsågade allt som hade med Dredd att göra vid fotknölarna, medan denna film verkligen försöker återskapa och hylla den underbara serietidningesikonen, jag är oerhört nöjd och Karl Urban är verkligen som klippt och skuren för karaktären Dredd. Enda som är lite av en besvikelse är kanske budgeten, storyn och dom icke välgjorda och ikoniska Dredd motorcyklarna, annars finns det inget att klaga på alls, men detta är det enda som håller 5:an borta och jag hade väldigt gärna sett en uppföljare, tyvärr gick denna för dåligt på biograferna pga kass marknadsföring, endast 3D visningar och i väldigt få biografer välden över, men jag hoppas fortfarande på att antingen en välgjord tv serie eller ny film ska komma igen medan Karl Urban har åldern inne för att spela Dredd, storyn är som sagt inte dålig men det går lite väl snabbt och är lite hafsigt ibland, men i det stora hela så är det riktigt bra och jag tycker även att Lena Headey gör en bra roll som skurk, så mer av denna vara tack! Betyget blir en mycket stark 4:a
bnw (Anmäl)   11/6 2018
Mikrospoiler: Det är ett förbannat snyggt grepp att på sätt och vis göra det till en sorts kammarspel. Att det är ett ganska litet uppdrag och inte något egentligen storslaget, bara en dag i livet vilken som helst.
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Går att se!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Jamesa (Anmäl)   9/7 2017
Bra, definitivt sevärd. Dock saknar man Sly i denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dredd