Driven

Originaltitel: Driven
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:2001

Om Driven:

Bränt gummi, skrikande däck, vrålande motorer, dödsföraktande förare, spektakulära scener och intriger både på och vid sidan av racerbanan. CART-föraren Joe Tanto har lagt av efter en bilolycka, men tvingas tillbaka till hetluften i biltävlingsvärlden igen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Tom Kelleher
År: 1998
Genre: Drama, Komedi
Från sopåkare till fotbollsfenomen

Burt Reynolds, Sylvester Stallone, Gina Gershon, Kip Pardue, Estella Warren, Til Schweiger, Stacy Edwards, Robert Sean Leonard, Brent Briscoe

Sylvester Stallone, Jan Skrentny, Neal Tabachnick

Drama, Action, Thriller

USA, Kanada, Australien

Recension Driven

- billybob sätter betyg 2 och skriver:
Joe Tanto har lagt av efter en bilolycka, men tvingas tillbaka till hetluften i biltävlingsvärlden igen. Hans stallchef stöder dock hellre det unga stjärnskottet istället. Först vill jag börja med att kommentera Stallone; Kan inte den mannen försöka åldra med värdighet? Här ikläder han sig rollen som racerförare, om än som mentor. Jag menar, "gubben" är väl över femti bast och redan där brister...

Recension av Driven - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Driven  (0 diskussioner)
Kommentarer om Driven (155 st)
Sarakin76 (Anmäl)   20/3 2018
Tror Stallen hadde fått mye!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
Apkass!
amotherscrime (Anmäl)   31/1 2015
Minns att jag gillade den när jag var yngre men det var redan då en guilty pleasure. Detta är egentligen så uselt det kan bli.
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en dålig film hur man än vrider och vänder på det. Och Sly skrev även manus samt var producent på filmen så han hade en hel del med filmen att göra. Vilket är rätt så tragiskt i mina ögon för jag hatar varje gång jag ser en urusel Sylvester Stallone eller Arnold Schwarzenegger film då jag verkligen älskar dem två personerna (inte bokstavligt talat). En usel sportfilm och en ännu mer sämre Sylvester Stallone film. Den sämsta Sly filmen jag har sett tillsammans med Spy Kids 3-D: Game Over!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Driven