Drömfångare

Originaltitel: Dreamcatcher
Regissör:Lawrence Kasdan
Utgivningsår:2003

Om Drömfångare:

Fyra vänner jagar i Maines skogar när de överraskas av ett fruktansvärt oväder. Men i denna storm döljer sig något än mer hotfullt... Baserad på en bok av Stephen King.

Titel: The Mist
Regissör: Antony Hoffman
År: 2000
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Red Planet

Morgan Freeman, Thomas Jane, Damian Lewis, Tom Sizemore, Jason Lee, Timothy Olyphant, Donnie Wahlberg, Mikey Holekamp, Reece Thompson, Giacomo Baessato, Joel Palmer, Andrew Robb, Eric Keenleyside, Rosemary Dunsmore, C Ernst Harth, Ingrid Kavelaars

Lawrence Kasdan, William Goldman

Thriller, Skräck, Fantasy

USA, Kanada

Recension Drömfångare

- billybob sätter betyg 1 och skriver:
Fyra vänner jagar i Maines skogar när de överraskas av ett fruktansvärt oväder. Men i denna storm döljer sig något än mer hotfullt... Återigen kan man krasst (och med lite vemod) konstatera att de enda riktigt lyckade Stephen King filmatiseringarna som gjorts är Frank Darabonts Nyckeln till Frihet och Rob Reiners Stand by me. I stort sett allt annat har varit tämligen lättförglömligt, löjligt och...

Recension av Drömfångare - Läs hela!

Med i listor: Sci Fi-litteraturbaserat, Stephen King
Diskussioner om Drömfångare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drömfångare (518 st)
gjoob (Anmäl)   20/2 2018
Satan vad jag störde mig på den rödhåriga killen efter att han blev "infekterad". Hela filmen är egentligen rätt störande, här har man fokuserat på de sämsta King-elementen (utflippade alienplottar, svartvita hjälteskildringar, absurda beteenden mm) och utelämnat de bästa (krypande obehag, mänskligt förfall, suggestiva vintermiljöer, osv). En besvikelse.
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Gäsp! Tråkig film!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
rätt dålig svag trea
Bumbi78 (Anmäl)   12/8 2017
Minns att jag inte hade mycket till övers för Dreamcatcher när den kom, men så här ett gäng år senare och en omtitt omvärderade filmen litegrann. Storyn är grunden bra och första halvan bjuder på klassisk Stephen King i allt vad det innebär. Vad som sedan sker kunde de kanske tonat ner, för inte blev något bättre av alla effekter och överdrivna scenarior. Höjning från en 2:a till en svagare 3:a blir det iaf.
Harford (Anmäl)   15/7 2017
Världens mest överskattade författare skrev boken. Någon ännu sämre klåpare skrev det här manuset. Gräsligt på alla vis och nästan omöjlig att se. Utom möjligtvis specialeffekterna som bitvis är väldigt bra. Storyn är i princip Det körd en gång till, fast sämre. Jag hejade på monstren. Det säger någon om kvaliten på filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Drömfångare