Drömmarnas dans

Originaltitel: Invitation to the Dance
Regissör:Gene Kelly
Utgivningsår:1956

Om Drömmarnas dans:

Tre historier berättas med hjälp av dans: "Circus", "Ring Around the Rosy" och "Sinbad the Sailor".

Gene Kelly, Igor Youskevitch, Tommy Rall, Belita, Tamara Toumanova, Claire Sombert, Carol Haney, David Kasday

Gene Kelly

Animerad, Musikal, Fantasy

Med i listor: Dans, Guldbjörnar i Berlin
Diskussioner om Drömmarnas dans  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drömmarnas dans (9 st)
JanneN (Anmäl)   9/8 2013
Väntar man på något gott, så väntar man inte förgäves. Det sista avsnittet "Sinbad the Sailor" är ju helt underbart. I övrigt tycker jag filmen var mycket bra, men det är sista delen som gör att jag ger den högsta betyget.
Gigi1943 (Anmäl)   6/10 2012
Man måste ha siktat med en pistol mot honom - för att han skulle vara med i denna URTRÅKIGA film, jisses, jag snabbspolade halva filmen för jag hoppades att det skulle komma nån sorts handlig någon gång. Men icke, dans dans dans, hur trött blir man inte av detta, ångrar att jag slösade en filmkväll på detta (annars är ju både Fred A och Gene K hyfsade i sina filmer, men så är jag ju närmare 70 också ... !
Sznax (Anmäl)   10/6 2012
Det sämsta med Gene Kellys vanliga filmer är hans långa danssolon. Här får man 90 minuter med långa danssolon. Det är i längden oerhört tröttsamt. Sista delen om Sinbad är kul (tack vare de fina animationer) men eftersom att den ligger sist så är man redan dödstrött. Sedan förstår jag inte varför det måste läggas in så många töntiga klichéer i filmen (speciellt i första delen). Betyg 4.1
Herr Arne (Anmäl)   4/7 2007
Sista delen med Gene Kelly dansande i och med animationer är charmig.
Unleashed747 (Anmäl)   20/2 2006
Mara Jade: Jag vill absolut minnas att de i dokumentären "Gene Kelly - ett liv i dans" säger att detta var hans drömprojekt. Men han ville ha en film med bara dans, men inte vara med själv. Han blev dock tvingad av bolaget eller annan faktor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Drömmarnas dans