Drömmarnas horisont

Originaltitel: Far and Away
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:1992

Om Drömmarnas horisont:

På 1890-talets Irland blir en utfattig men energisk arrendebonde otroligt nog bekant med dottern till en förmögen jordägare. Hon är lika självständig och stridslysten som han och tillsammans avseglar de till USA för att hugga sig varsin bit land i Oklahoma.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Nybyggarna
Regissör: Jan Troell
År: 1972
Nybyggarna

Tom Cruise, Nicole Kidman, Thomas Gibson, Colm Meaney, Robert Prosky, Barbara Babcock, Clint Howard, Eileen Pollock, Michelle Johnson, Wayne Grace, Niall Toibin, Barry McGovern, Douglas Gillison, Cyril Cusack, Jared Harris, Rance Howard, Gary Lee Davis

Ron Howard, Bob Dolman

Drama, Romantik, Äventyr, Western

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Drömmarnas horisont  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drömmarnas horisont (118 st)
Solidus (Anmäl)   19/7 2018
Episk historia om utvandring till Amerika från ett irländskt perspektiv. Det är en påkostad och välgjord produktion och även om Nicole Kidman och Tom Cruise får kritik för sina fejkade irländska accenter, så är det inte något som stör mig. Kidman och Cruise har fin kemi ihop och sköter sig framför kameran. Jag njuter av filmen och måste hylla för det vägjorda racet för land i Oklahoma. Mycket bra!
Smoking Bianco (Anmäl)   9/4 2018
Billig rulle där suspension of disbelief dör mer än en gång.
Robkiller (Anmäl)   12/11 2017
Drama som mest rullar på utan att ta sig. Cruise och Kidman gör det väl ändå helt ok
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Krille80 (Anmäl)   24/12 2014
Denna film brukar dyka upp på TV med jämna mellanrum och det är kul att se Tom Cruise och Nicole Kidman i samma film. Det är som sagt välgjort och man får sin underhållning och historielektion men samtidigt är detta ingen film som jag vill ha i min ägo eller kommer sätta mig ner i soffan för att se nästa gång den dyker upp i någon TV-kanal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Drömmarnas horisont