Drop Dead Gorgeous

Originaltitel: Drop Dead Gorgeous
Regissör:Michael Patrick Jann
Utgivningsår:1999

Om Drop Dead Gorgeous:

I en liten stad i Minnesota hålls en skönhetstävling. Den tidigare vinnaren Gladys Leeman ser gärna att hennes dotter följer i hennes fotsteg.

Titel: Miss Secret Agent
Originaltitel: Miss Congeniality
Regissör: Donald Petrie
År: 2000
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Romantik
Miss Secret Agent
Titel: Best in Show
Originaltitel: Best in Show
Regissör: Christopher Guest
Regissör: Richard Linklater
År: 2011
Genre: Drama, Komedi
Bernie

Brittany Murphy, Denise Richards, Ellen Barkin, Kirsten Dunst, Kirstie Alley, Alexandra Holden, Allison Janney, Mindy Sterling, Sam McMurray, Amy Adams, Nora Dunn

Lona Williams

Komedi

Med i listor: Mokumentärer
Diskussioner om Drop Dead Gorgeous  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drop Dead Gorgeous (205 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
ziferN (Anmäl)   16/12 2014
Det är charmigt och underhållande, samt så har filmen ett kul koncept. Men uppenbarligen så rolig som flera andra har uppgett den att vara tyckte inte jag att den var, utan mer underhållande isåfall. Men Dunst är helt klart sevärd i sin roll och som film för stunden fungerande den ändå helt ok.
Krille80 (Anmäl)   22/11 2014
Gillar man svart komedi, kommer man definitivt få behållning av den här filmen. Man bör gå in i denna filmen med förståelse för att allting, vad det än är, kan parodieras för här är det inget som klarar sig. Väldigt bra val av skådisar i denna filmen med Kirsten Dunst, Ellen Barkin, Allison Janney, Denise Richards och Brittany Murphy m.fl. 3+
TheHorrorfan (Anmäl)   26/7 2013
Väldigt bra. Har inte skrattat åt en film så mycket på så länge.
mrsunderstood (Anmäl)   11/7 2012
Såg den här idag, med inte så höga förväntningar efter att ha läst en del kommentarer. Men jag måste säga; det här är ett mästervärk. Under hela filmen skrattade jag men skrattet fastnade i halsen och så kom tårarna istället. Det här är en klockren film, skådespelarna gör ett bra jobb, Kirsten Dunst är helt fantastisk. Det här är en film jag tänker rekommendera till alla, för det är en synd att missa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Drop Dead Gorgeous