Drunken Master II

Originaltitel: Jui kuen II
Regissör:Jackie Chan, Liu Chia-liang
Utgivningsår:1994

Om Drunken Master II:

Actionkomedi om ett kinesiskt gäng som försöker exportera kinesiska konstskatter. Men mellan dem och pengarna de vill tjäna hamnar Wong Fei-hung, en mästare på fylleboxning som slåss bättre ju mer han dricker.

Titel: Drunken Master
Regissör: Ricky Lau
År: 1985
Genre: Komedi, Action, Skräck
Mr. Vampire

Jackie Chan, Anita Mui, Ti Lung, Liu Chia-liang, Andy Lau, Ken Lo, Chin Kar-lok, Felix Wong, Lau Siu-ming, Law Kar-ying

Tong Man-ming, Yun Kai-chi, Edward Tang

Komedi, Action

The Legend of Drunken Master

Hongkong

Recension Drunken Master II

- niebaotan sätter betyg 4 och skriver:
Jackie Chan spelar den kinesiska folkhjälten Wong Fei Hung i denna fantastiska film. Några fabriksarbetare blir minst sagt behandlade som skit av sin nya boss som arbetar för Britterna. Under tiden kommer Fei Hung över ett värdefullt kinesiskt föremål som Britterna suktar efter. För att stoppa Britterna i sin hunger att exportera många av Kinas historiska föremål så ingår Fei Hung en allians med några...

Recension av Drunken Master II - Läs hela!

Diskussioner om Drunken Master II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Drunken Master II (103 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
marleey (Anmäl)   28/8 2015
Som vanligt med en film där Jackie Chan är med så är det tanken att han ska flyga runt som en vante och göra våghalsiga stunts. Möjligtvis att får han vara lite rapp i käften också. Stuntsen är oftast häftiga och Jackie Chan är otroligt skicklig på de. Men det spelar ingen roll om man ser en ny eller gammal film med Chan, så är det lite samma sak om och om igen. Visst, Jui Kuen 2 bjuder på coola stunts, slagsmål och är rolig emellanåt. Precis som de flesta Jackie Chan filmerna. Denna lite äldre film med Chan är charmig. En svag 3:a i betyg, mest för detta är en lite äldre film. Högre än så kan det inte bli med all upprepning som det ändå är i hans filmer, både äldre och nyare, även fast det är charmigt.
Sarakin76 (Anmäl)   23/8 2015
Blanding av kul og for mye
Krille80 (Anmäl)   14/5 2015
En av de bästa om inte den bästa martial art-filmen jag har sett. Fightscenerna är galet underhållande med koreografi som imponerar. Jackie Chan är sitt vanliga underbara själv med massor av humor, underhållning och fantastiska stunts. Detta är inte stort filmskapande sett till historien men det är tillräckligt bra som bakgrund till de som sagt otroligt sevärda och magnifika fightscenerna. 3+
Solidus (Anmäl)   18/11 2013
Jackie Chan bjuder på en underhållande kampsport med imponerande koreografi. Handlingen är enkel och karaktärerna hittar den minsta lilla ursäkt till att börja slåss vilt mot varandra. Humorscenerna är tramsiga, men det är inte det som filmen lägger sitt fokus på. Problemet med Jackie Chans filmer är att samtliga resurser läggs på kampsporten, medan skådespel och handling får blir lidandes. Den här är inte något undantag, men eftersom actionscenerna är bland det snyggaste jag har skådat (samt att det är rätt kul att se Jackie spela full) känner jag att en 3:a är för klent betyg. Slarvigt manus, mediokert skådespel, mäktig kampsport. En av Jackies bästa filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Drunken Master II