Du har mail

Originaltitel: You've Got Mail
Regissör:Nora Ephron
Utgivningsår:1998

Om Du har mail:

Fiender i livet, men förälskade på nätet... Joe Fox och Kathleen Kelly är brevvänner på nätet. De har kommit att stå varandra mycket nära, trots att de inte ens känner till varandras namn! En dag händer det oundvikliga. På nätet börjar de diskutera att träffas i verkliga livet...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: The Shop Around the Corner
Regissör: Ernst Lubitsch
År: 1940
Den lilla butiken
Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...
Titel: Medan du sov
Originaltitel: One Fine Day
Regissör: Michael Hoffman
År: 1996
En underbar dag

Tom Hanks, Meg Ryan, Steve Zahn, Dabney Coleman, Greg Kinnear, Parker Posey, Jean Stapleton, Michael Badalucco, Heather Burns, Dave Chappelle, Cara Seymour, John Randolph, Hallee Hirsh, Jeffrey Scaperrotta

Miklós László, Nora Ephron, Delia Ephron

Komedi, Romantik

Diskussioner om Du har mail  (0 diskussioner)
Kommentarer om Du har mail (409 st)
Asmorod (Anmäl)   14/2 2018
Väldigt trevlig film, men med ett så jävla dumt slut.
lumberdajack (Anmäl)   3/1 2018
Den överlever på grund av charmiga skådespelare som Tom Hanks och Meg Ryan. Men...jag funderar på om Meg Ryans karaktär kanske ger lite upp för lätt. Jag tror aldrig på att hon ogillar Tom Hanks karaktär tillräckligt mycket. Vore nicare om de hade skruvat upp kontrasterna. Större känslospann. Den blir lite för tam, och därför lite svår att tro på. Men en trevlig stund visst
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
trist
mammene (Anmäl)   10/3 2017
Det här skulle kunna bli så banalt, men det blir bara så angenämt och det är till stor del Tom Hanks förtjänst, han kan bara inte vara skurk utan att han kommer undan med det, han är helt enkelt en otroligt förtjusande skådespelare. Det är bara att följa med och njuta av den ganska osannolika historien.
Sture Stenhög (Anmäl)   9/3 2017
En trevlig och harmlös rom com. Grundidén må vara fantastiskt långsökt, men det är icke desto mindre ett bra upplägg för en sådan här film. Skönt också att man inte känner att man behöver göra politik av det. Det är romansen som är det viktiga, och castingen av Hanks var nog absolut nödvändig för att den skulle fungera, i vilken annan film som helst hade den karaktären blivit en skurk, men Hanks är helt enkelt oförmögen till att vara osympatisk. Meg Ryan kan jag dock störa mig lite på, hon känns lite väl självmedveten i den här rollen, men att hon och Hanks har bra kemi tillsammans går inte att förneka. Jag är även väldigt glad för att det här är en film som inte har något desperat behov av att riva ner gapskratt, det är smårolig film, och den nöjer sig klokt nog med att vara det. Tramsiga slapstickscener hade kunnat rasera det här totalt. Intressant annars att den är så daterad för en film med mindre än 20 år på nacken, och som vanligt tycker jag att det bara är positivt när en film är daterad (varför se en gammal film om man inte vill att den ska vara gammal?), och det ger den en extra dimension. Den centrala konflikten mellan den lilla bokhandeln och den stora butikskedjan är ju helt obsolet idag, ironiskt nog var det filmens tredje komponent, alltså internet, som tog hem spelet
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Du har mail