Du levande

Originaltitel: Du levande
Regissör:Roy Andersson
Utgivningsår:2007

Om Du levande:

Du levande visar den mänskliga varelsen, i hennes storhet och i hennes ynklighet, hennes glädje och sorg, hennes självsäkerhet och vilsenhet, hennes längtan efter att bli älskad och bekräftad; en varelse som man både vill skratta åt och gråta över.

Titel: Sånger från andra våningen
Originaltitel: Sånger från andra våningen
År: 2000
Genre: Drama, Komedi
Sånger från andra våningen
Titel: En duva satt på en gren och funderade på tillvaron
Originaltitel: En duva satt på en gren och funderade på tillvaron
År: 2014
Genre: Drama, Komedi
En duva satt på en gren och funderade på tillvaron
Titel: De ofrivilliga
Regissör: Jacques Tati
År: 1967
Genre: Komedi
Playtime

Elisabet Helander, Jan Wikblad, Jugge Nohall, Jessica Lundberg, Björn Englund, Fred Anderson, Bengt CW Carlsson, Elisabeth Jörgensen, Kemal Sener, Leif Larsson, Ollie Olsson, Birgitta Persson, Eric Bäckman, Rolf Engström, Jessica Nilsson

Roy Andersson

Drama, Komedi

You, the Living

Sverige, Frankrike, Tyskland, Danmark, Norge, Japan
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2007, Guldbaggar, Sofia Int. Film Festival 2008 - långfilmer, Sverige Topp 50
Diskussioner om Du levande  (0 diskussioner)
Kommentarer om Du levande (447 st)
Henkoo (Anmäl)   12/2 2018
Scenen med Annas dröm räcker för att få högsta betyg av mig. So fint..så himla fint. Men även sorgligt.
Ghostface (Anmäl)   20/11 2017
Samma känsla som i "Sånger..." med vissa klockrena scener men lite för mycket sång och upprepningarna höll inte riktigt samma klass men ändå riktigt bra.
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Det här gick visst hem bland filmfestival folket. Men inte hos mig. Jag föredrar Roy A som reklamfilm-makare (eller tidig produktion, En kärlekshistoria). Den absurda humorn träffar väl även mig en del men att i 1 1/2 timme befinna sig i en gråbrun försvenskad öststatsmiljö är för mycket. Dystert.
labi (Anmäl)   23/6 2016
Roligare än Sånger... Roy is one of a kind. "Det är ju en dag i morgon också ".
Barneyk (Anmäl)   3/4 2016
Klart bättre än första! Mycket roligare och mer lättsedd. Men känns samtidigt inte lika allvarlig och seriös. Pretantionerna känns lite mindre här. Men ändå något jag gillade betydligt mer! Lite sömnigt och småtråkig emellanåt, men flera goda skratt och uttråkad var jag aldrig riktigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Du levande