Betyg idag: 1 647 Besökare idag: 5 800

Du ska nog se att det går över

Originaltitel: Du ska nog se att det går över
Regissör:Cecilia Neant-Falk
Utgivningsår:2003

Om Du ska nog se att det går över:

En dokumentär om homo- eller bisexuella tjejer i videodagboksform. Om identitetssökande, förbjudna tankar och rädslan för att vara annorlunda.

Titel: Den tatuerade änkan
Citizen Ruth

Dokumentär

Sverige, Danmark, Finland
Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2004, Filmfrossa på Hagabion 2005
Diskussioner om Du ska nog se att det går över  (0 diskussioner)
Kommentarer om Du ska nog se att det går över (91 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:17 28/10
alvizz (Anmäl)   26/8 2012
Mitt intresse varierar ganska mycket mellan de olika personerna, och slutet leder inte riktigt till något. Fin personlig känsla dock. Skulle hemskt gärna se en uppföljare som komplement! http://www.expressen.se/gt/kultur/d-med-dig-av-din-jord/
Deepshit (Anmäl)   11/10 2011
Intressant och personlig dokumentär. Idén med att ge tre lesbiska tjejer i olika åldrar en kamera där de ska föra en videodag i tre är nyskapande. Men tyvärr måste jag säga att det är bara två av tjejerna som är intressanta att följa. Deras historier är lite mer djupa och starkare medan den tredje och sista historian är lite tråkig och tillför inget.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   4/12 2009
Först och främst är det ju uppenbart att det är Natalie Portman på omslaget... Nä, men filmen är intressant och rolig. Ibland känner jag mig inte träffad av berättargreppen, såsom användandet av bilder ur Fucking Åmål och musik av Eva Dahlgren, det känns lite väl tillrättalagt och verkligen en produkt om lesbiska personer, snarare än homosexuella och andra som känner sig ensamma och har svårt att berätta för sin omgivning om vem man är. Stark 3:a!
Allvitr (Anmäl)   4/11 2009
Detta är en riktigt bra dokumentär, såg den för flera år sen och funderar fortfarande på en del saker som sas i den
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Du ska nog se att det går över