Due Date

Originaltitel: Due Date
Regissör:Todd Phillips
Utgivningsår:2010

Om Due Date:

Peter Highman, som väntar barn om fem dagar, försöker förtvivlat hinna med ett plan hem för att vara med på sitt första barns födelse. Hans planer blir dessvärre helt omkullkastade när han låter sig övertalas att göra resan med bil tillsammans med den aspirerande skådespelaren Ethan Tremblay. Resan över hela kontinenten visar sig bli en resa som förstör inte bara ett antal bilar och ett antal vänskaper utan också Peters nerver.

Titel: Baksmällan
Originaltitel: Ted
Regissör: Seth MacFarlane
År: 2012
Ted

Robert Downey Jr, Zach Galifianakis, Michelle Monaghan, Jamie Foxx, Juliette Lewis, Danny McBride, RZA, Mimi Kennedy, Matt Walsh, Brody Stevens, Todd Phillips, Jakob Ulrich, Naiia Ulrich, Bobby Tisdale, Keegan-Michael Key

Alan R Cohen, Alan Freedland, Adam Sztykiel, Todd Phillips

Komedi, Roadmovie

Recension Due Date

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Due Date har flera saker gemensamt med filmen 'Inget att förlora' från 1997, med Tim Robbins och Martin Lawrence. Båda dessa filmer handlar om en händelserik resa med två personer som inte alls passar bra ihop men som ändå lyckas hitta varandra genom sitt gemensamma äventyr. Due Date är dock en betydligt bättre film i min bok.

Recension av Due Date - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Roadmovie Top 50
Diskussioner om Due Date  (0 diskussioner)
Kommentarer om Due Date (282 st)
Supernaut (Anmäl)   23/10 2018
I stort sett meningslös.
gjoob (Anmäl)   30/5 2018
Sänker efter omtitt. Några enstaka roligheter, men det känns som att den här filmen har gjorts några gånger för många nu. Mestadels trist och förutsägbar.
supermancover (Anmäl)   25/2 2018
Varför lär jag mig aldrig att jag verkligen inte gillar roadtrip-spåra-ur-filmer?
wasteoftime (Anmäl)   5/2 2018
Jag ska börja med att erkänna att den inte var lika dålig som jag hade förväntat mig. Med det sagt, så är det inte särskilt bra. Zach Galifianakis är kanske det tråkigaste som hänt Hollywood-komedier på många år. Inte för att jag belamrar honom för det, han rakar ju bara in klövern. Men han kan säkert fungera i vissa roller. Men när han gör exakt samma roll, i varenda film, så blir det bara tjatigt. Vissa grejer är lite småkul och det blir något skratt, men inte mer. 0,8 på SH-skalan.
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Helt okej film, lite besviken då jag trodde den skulle vara roligare. Med Phillips, Downey Jr och Galifianakis så kunde de gjort något lite bättre. Men för att vara komedi så är den ändå godkänd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Due Date
Se filmen