Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd

Originaltitel: Dumb and Dumberer: When Harry met Lloyd
Regissör:Troy Miller
Utgivningsår:2003

Om Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd:

Året är 1986 och Lloyd bor i skolans källare tillsammans med sin pappa som är vaktmästare. Harry däremot har fått privatlektioner av sin mamma i hela sitt liv. Samtidigt som de två dumskallarna träffas får skolans korrumperade rektor och dennes flickvän, tillika skolans mattant, en lysande idé. Genom att starta en klass för elever med särskilda behov kan de lägga vantarna på bidrag för 100 000 dollar. Killarna är ovetandes och tror att de är utvalda för att de är "speciella". Hur dum får man egentligen vara?

Titel: Dum & dummare
Regissör: Brian Robbins
År: 2007
Genre: Komedi, Romantik
Norbit

Derek Richardson, Eric Christian Olsen, Rachel Nichols, Eugene Levy, Mimi Rogers, Luis Guzmán, Cheri Oteri, Bob Saget, Julia Duffy, Elden Henson, Shia LaBeouf, William Lee Scott, Michelle Krusiec, Josh Braaten, Teal Redmann, Lin Shaye, Brian Posehn

Troy Miller, Robert Brener

Komedi

Recension Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd

- Loomis sätter betyg 1 och skriver:
Ett decennium efter den första filmen som gav oss två av filmhistoriens mest älskvärda nördar kommer nu dess uppföljare. Fast denna gång får vi inte se vad som skedde efter händelserna i första filmen utan hur Harry och Lloyd träffades under High School. Jim Carrey och Jeff Daniels är inte längre med och inte heller Farrelly- bröderna bakom kameran. Harry och Lloyd möter varandra på vägen till...

Recension av Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd (258 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
En riktigt kräk film!!!
Dele (Anmäl)   29/1 2018
Infantilt sunkigt trams, men jag har sett värre. Svag betygstvåa.
wasteoftime (Anmäl)   16/1 2017
Ja, detta håller ju minst sagt vad titeln utlovar. Det visste jag ju redan, eftersom jag redan sett den här filmen en gång tidigare i mitt liv. Det som väl dock ska sägas, var att den var inte lika dålig som jag minns den. Det är ju inte i närheten av att vara bra, men inte heller så fruktansvärt dåligt som man kan tro. Vissa scener är ju givetvis sämre än sämst, men över lag, ja, det är vad det är. 4,5 på SH-skalan.
Brouhaha (Anmäl)   27/12 2016
De skojade iallafall inte när de sa "ännu dummare". Givetvis går det inte att jämföra med originalfilmen, men det är ändå lite kul ibland. Det mest anstötliga är givetvis att Eric Olsen försöker imitera Jim Carrey, vilket är synd. Han verkar inte vara helt utan talang för den här sortens roll, och hade han försökt göra något eget av det istället hade det säkerligen kunnat vara helt okej. Sedan har vi supercharmiga LaBeouf och Nichols i biroller, vilket definitivt gör filmen sevärd.
oskarchucky (Anmäl)   16/3 2016
Mycket sämre än originalet, tyckte till och med att ''Dumb And Dumber To'' var bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dum och ännu dummare - När Harry mötte Lloyd