Betyg idag: 1 112 Besökare idag: 6 336

Originaltitel: Dumb & Dumber
Regissör:Peter Farrelly
Utgivningsår:1994

Om Dum & dummare:

De här två dumskallarna har ett sammanlagt IQ som vida understiger deras skonummer! Under en resa till Aspen, Colorado, gör dessa, världshistoriens dummaste killar, de dummaste saker man kan tänka sig.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
År: 2000
Genre: Komedi, Äventyr
Mina jag & Irene

Jim Carrey, Jeff Daniels, Teri Garr, Lauren Holly, Harland Williams, Karen Duffy, Mike Starr, Charles Rocket, Cam Neely, Victoria Rowell, Joe Baker, Rob Moran, Lin Shaye, Brady Bluhm, Hank Brandt, Felton Perry, Brad Lockerman

Bobby Farrelly, Peter Farrelly, Bennett Yellin

Komedi, Äventyr, Roadmovie

Recension Dum & dummare

- CyberShrimp sätter betyg 5 och skriver:
Lloyd och Harry har det inte lätt. Allting de ger sig på verkar gå åt skogen. De blir ständigt sparkade, ingen av de har en flickvän och de ligger nästan alltid efter med hyran. Allt beror på förståss på att de är så extremt korkade. Deras stora mål i livet är att tillsammans driva en mask-butik! En dag så är Lloyd ute på sitt nya jobb som chaufför. Han får en körning till flygplatsen och personen...

Recension av Dum & dummare - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Dum & dummare  (1 diskussioner)
Kommentarer om Dum & dummare (1042 st)
supermancover (Anmäl)   29/12 2017
Bättre än jag trodde, men jag får alltid lite spunk på filmer där en ser katastrofen hända. Såsom Mr Bean och denna dårå. När en hinner tänka "nejnejNEJNEJNEJ" så hinner jag bli irriterad.
Rai (Anmäl)   9/12 2017
Den här filmen är så otrolig fånig, men jag kan inte låta bli att älska den!!! Även om jag inte är speciellt förtjust i Jim Carrey...
Sarakin76 (Anmäl)   16/11 2017
Tror dette er den film jeg sett flest ganger i mitt voksne liv. Like bra hver gang.
yrkeschaufföre (Anmäl)   18/6 2017
Trots de många låga skämten så är det ganska bra underhållning och det finns ju ett antal klassiska scener. Svag trea.
wasteoftime (Anmäl)   13/4 2017
Den är fortfarande helt okej, men den håller inte den nivån man vill att den ska hålla i humorn, eller ja, det är väl jag som har ändrats, och inte filmen. Det är ju egentligen oväsentligt. Det är absolut inte dåligt, men skratten fastnar lite i halsen, man vill skratta, för man minns hur kul det var, fast sen blir det liksom inget. 0,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dum & dummare