Dum & dummare

Originaltitel: Dumb & Dumber
Regissör:Peter Farrelly
Utgivningsår:1994

Om Dum & dummare:

De här två dumskallarna har ett sammanlagt IQ som vida understiger deras skonummer! Under en resa till Aspen, Colorado, gör dessa, världshistoriens dummaste killar, de dummaste saker man kan tänka sig.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Kingpin
Regissör: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
År: 1996
Kingpin

Jim Carrey, Jeff Daniels, Teri Garr, Lauren Holly, Harland Williams, Karen Duffy, Mike Starr, Charles Rocket, Cam Neely, Victoria Rowell, Joe Baker, Rob Moran, Lin Shaye, Brady Bluhm, Hank Brandt, Felton Perry, Brad Lockerman

Bobby Farrelly, Peter Farrelly, Bennett Yellin

Komedi, Äventyr, Roadmovie

Recension Dum & dummare

- CyberShrimp sätter betyg 5 och skriver:
Lloyd och Harry har det inte lätt. Allting de ger sig på verkar gå åt skogen. De blir ständigt sparkade, ingen av de har en flickvän och de ligger nästan alltid efter med hyran. Allt beror på förståss på att de är så extremt korkade. Deras stora mål i livet är att tillsammans driva en mask-butik! En dag så är Lloyd ute på sitt nya jobb som chaufför. Han får en körning till flygplatsen och personen...

Recension av Dum & dummare - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Dum & dummare  (1 diskussioner)
Kommentarer om Dum & dummare (1039 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   18:31 18/6
Trots de många låga skämten så är det ganska bra underhållning och det finns ju ett antal klassiska scener. Svag trea.
wasteoftime (Anmäl)   00:06 13/4
Den är fortfarande helt okej, men den håller inte den nivån man vill att den ska hålla i humorn, eller ja, det är väl jag som har ändrats, och inte filmen. Det är ju egentligen oväsentligt. Det är absolut inte dåligt, men skratten fastnar lite i halsen, man vill skratta, för man minns hur kul det var, fast sen blir det liksom inget. 0,0 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Något mästerverk är det ju inte men är man ute efter en bra, rolig och underhållande komedi med bra skådespelare är detta ett bra val.
deswhip (Anmäl)   24/7 2016
Sjukt kul men lite väl dumt ibland...
Ful_fisk (Anmäl)   6/12 2015
Nja... Det finns ett par riktigt roliga scener, men som helhet blir det lite väl simpelt och en smula långtråkigt. Absolut ingen hopplös komedi, men ganska medelmåttig. Känns lite som att scenerna man kom ihåg från när man såg den för många år sedan var det som var värt att minnas, medan resten var bortglömt av en anledning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dum & dummare