Betyg idag: 2 201 Besökare idag: 5 648

Originaltitel: Dumb & Dumber
Regissör:Peter Farrelly
Utgivningsår:1994

Om Dum & dummare:

De här två dumskallarna har ett sammanlagt IQ som vida understiger deras skonummer! Under en resa till Aspen, Colorado, gör dessa, världshistoriens dummaste killar, de dummaste saker man kan tänka sig.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
År: 2000
Genre: Komedi, Äventyr
Mina jag & Irene

Jim Carrey, Jeff Daniels, Teri Garr, Lauren Holly, Harland Williams, Karen Duffy, Mike Starr, Charles Rocket, Cam Neely, Victoria Rowell, Joe Baker, Rob Moran, Lin Shaye, Brady Bluhm, Hank Brandt, Felton Perry, Brad Lockerman

Bobby Farrelly, Peter Farrelly, Bennett Yellin

Komedi, Äventyr, Roadmovie

Recension Dum & dummare

- Lenkan sätter betyg 3 och skriver:
Jag gillar vanligtvis inte såna här komedier där humorn ligger på otroligt låg nivå och skämten är ganska uppenbara, men den här är ett undantag.

Recension av Dum & dummare - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Dum & dummare  (1 diskussioner)
Kommentarer om Dum & dummare (1041 st)
Rai (Anmäl)   16:38 22/11
Den här filmen är så otrolig fång, men jag kan inte låta bli att älska den!!! Även om jag inte är speciellt förtjust i Jim Carrey...
Sarakin76 (Anmäl)   06:50 16/11
Tror dette er den film jeg sett flest ganger i mitt voksne liv. Like bra hver gang.
yrkeschaufföre (Anmäl)   18:31 18/6
Trots de många låga skämten så är det ganska bra underhållning och det finns ju ett antal klassiska scener. Svag trea.
wasteoftime (Anmäl)   00:06 13/4
Den är fortfarande helt okej, men den håller inte den nivån man vill att den ska hålla i humorn, eller ja, det är väl jag som har ändrats, och inte filmen. Det är ju egentligen oväsentligt. Det är absolut inte dåligt, men skratten fastnar lite i halsen, man vill skratta, för man minns hur kul det var, fast sen blir det liksom inget. 0,0 på SH-skalan.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Något mästerverk är det ju inte men är man ute efter en bra, rolig och underhållande komedi med bra skådespelare är detta ett bra val.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dum & dummare