Dumbom

Originaltitel: Dumbom
Regissör:Nils Poppe
Utgivningsår:1953

Om Dumbom:

Nils Poppe-film i Bom-serien där han skojar om idealsamhället Bomsta. I stan bor Camilla och tvillingbröderna Bom: Fabian, som det alltid går bra för, och den snälle Dumbom, som alltid har otur och råkar illa ut.

Nils Poppe, Inga Landgré, Hjördis Petterson, Ulf Johanson, Dagmar Ebbesen, Torsten Lilliecrona, Bibi Andersson, Arne Lindblad, Gunnar Olsson

Nils Poppe, Paul Baudisch

Komedi

Dum-Bom

Sverige
Diskussioner om Dumbom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dumbom (10 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   03:37 27/7
Av Bom-filmerna är det bara soldat Bom som är bra, denna är riktigt dålig. Men det är ju vanligt att filmerna i en serie blir sämre å sämre... Jag älskar fortfarande Poppe så jag sväljer det här.
Nalleman (Anmäl)   20:36 20/7
Har aldrig förstått det roliga med filmerna om Fabian Bom. Inte det minsta roligt!
yrkeschaufföre (Anmäl)   3/4 2012
En onödig film men några få poänger, en etta.
Jim Wilclore (Anmäl)   5/11 2008
Sandrew Metronome släpper den på DVD i januari som en av deras Sandrew filmpärlor.
Tobias Rydén (Anmäl)   3/6 2008
Svag Bom-film, och FIlmtipset har dessutom fel; detta är inte den sista filmen i serien om Fabian Bom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dumbom