Dunkirk

Originaltitel: Dunkirk
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017

Om Dunkirk:

Berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som omringades på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under Andra världskriget.

Titel: Hacksaw Ridge
Regissör: Clint Eastwood
År: 2006
Genre: Drama, Krig
Letters from Iwo Jima

Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles, Aneurin Barnard, James D'Arcy, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (121 st)
ToddDowney (Anmäl)   00:40 22/6
Tyckte den var bra, dock lite för lång. Tom Hardy var riktigt bra dock.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:57 17/6
Sett filmen en gång förut och kände meh, vet inte hur jag tänkte då asså, det här är bannemig ett mästerverk. Tycker att Dunkirk är en unik film på många sett och det märks att den är gjord med extrem fingertoppskänsla. Bara ljudet och fotot gör den extremt snygg, spännande och berörande. 5/5 toasters
QuiNonStultus (Anmäl)   15:45 20/4
För mej blir denna mest rörig.
Tim Buckley (Anmäl)   00:34 3/4
(rek 4a) Visuellt snygg film som berättas mer genom händelser (den alltjämt pågående evaluationen) än genom dialog. Filmmusiken spelar härigenom en viktigare roll än någon enskild skådespelare, bland vilka det ändock finns gott om talanger. 4a.
PSH-BOZO (Anmäl)   13:52 19/3
Fotot och ljudet är helt perfekt, låt oss börja där. Dunkirk är en en upplevelse och ska helst ses på en stor skärm samt ha tillgång till maffigt ljud. Så långt är det hela toppen. Problematiken är att storyn kanske inte riktigt håller hela vägen fram. Visst lyckas Nolan bygga upp en spänning och ibland sitter man lite som på nålar. Men det håller i ca 45 min sen börjar jag tappa lite intresset. På det stora hela är det en riktigt sevärd film, men hade kanske förväntat mig mer. Därför når det inte riktigt upp till högsta betyg den här gången.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk
Se filmen