Betyg idag: 1 787 Besökare idag: 6 885

Originaltitel: Dunkirk
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017

Om Dunkirk:

Dunkirk är berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som blir invaderade och omringade på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under andra världskriget.

Titel: Whiplash
Originaltitel: Soupçons
Regissör: Jean-Xavier de Lestrade
År: 2004
The Staircase

Fionn Whitehead, Tom Hardy, Mark Rylance, Cillian Murphy, Tom Glynn-Carney, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, James D'Arcy, Harry Styles, Aneurin Barnard, Jack Lowden

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (75 st)
ulfsahlstrom (Anmäl)   20:48 7/9
Välspelad, vackert filmad, gripande historia. Men den saknar det där lilla sista för en femma.
Lotso (Anmäl)   22:10 3/9
I sin helhet är Dunkirk en välgjord krigsfilm, som lyckas fånga en realistisk känsla. Problemet blir att vi inte får lära känna någon av karaktärerna i filmen, vilket gör att vi inte direkt sympatiserar eller blir lika mycket känslosamt involverade när något väl inträffar dem. Tommy var en ganska så tråkig karaktär att följa, främst för sina få ord, men även agerandet från skådespelarna kändes sisådär tyckte jag. Det var mer elitskådespelarna som levererade mer trovärdiga insatser i mina ögon. Få mig inte på fel fot nu. Dunkirik är en bra film. Den har fantastiskt ljud och fantastiska sets, mycket av det är ”the real deal”. Jag kunde i vart fall inte se några dataeffekter användas. Krigsscenerna är bra, musiken bra, fantastiskt ljud, bra kameravinklar och kameraarbete. Samtidigt som den skapar en realistisk känsla. Men bara för något känns realistiskt, betyder det inte per automatik att det är bra.
Julius (Anmäl)   00:33 1/9
Lågmält berättat, men väldigt effektivt. Inte lika känslosam som Thinn red line, men har likheter med varandra. Tyvärr var bioupplevelsen plågsam då av okänd anledning bilden inte täckte hela duken samt ljudet var extremt högt och skarpt. Varför går man på bio egentligen?
widez (Anmäl)   20:53 25/8
Den är ok, inte mer än så. Total inflation av lågtonigt brummande bakgrundsljud.
ca6 (Anmäl)   20:10 24/8
Inte lika snygg som jag hoppats, och många logiska luckor. Stark tvåa dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk
Se filmen