Dunkirk

Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017
Antal betyg:2080 betyg

Om Dunkirk:

Berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som omringades på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under Andra världskriget.

Titel: Hacksaw Ridge
Regissör: Ken Annakin, Andrew Marton, Bernhard Wicki
År: 1962
Genre: Drama, Action, Krig
Den längsta dagen

Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles, Aneurin Barnard, James D'Arcy, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (129 st)
Rai (Anmäl)   15:50 13/10
Sevärd....
Invertedd (Anmäl)   23:19 28/9
Älskar anonymiteten. Ingen karaktär att direkt fästa sig vid, nazisterna är bara hotfulla plåtburkar i luften till ljudet av ond, bråd död. Känns lite som att man är en soldat där på stranden, i båtarna som sjunker och allt det andra. Fotot, vyerna och ljudet är så maffigt, samtidigt är allt så litet, intimt och... meningslöst. En film för mig, men säkert inte för alla.
tvamvarg (Anmäl)   00:52 12/8
Enastående svag ur realismsynvinkel, och klen storymässigt. Stor besvikelse.
yrkeschaufföre (Anmäl)   02:56 11/8
Högt betyg för att den är snygg, lågt betyg för att den faktiskt är tråkig.
Dutch (Anmäl)   12:10 10/8
Man får ändå ge Nolan beröm för att han skippat CGI o kört all natural. Det är helt fantastiska scener och explosioner vi får se, och allt med riktiga flygplan och fartyg osv. Han har även lyckats förmedla det kaoset som soldaterna fick uppleva på ett utomordentligt sätt. Men samtidigt är det lite synd att han inte kunde få in fler statister för inte ser det ut som att drygt 400.000 soldater befinner sig på stranden, här skulle han kanske ändå kört in lite CGI? Sen är där lite saker som jag inte har stora problem med men ändå...som att fartygen sänks på under minuten och att piloten som Hardy spelars flygplan verkar ha obegränsat med ammo. Men detta är ändå en filmupplevelse utöver det vanliga, en äkta film med äkta effekter och en nervkittlande musik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk