Betyg idag: 1 518 Besökare idag: 7 508

Originaltitel: Dunkirk
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017

Om Dunkirk:

Dunkirk är berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som blir invaderade och omringade på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under andra världskriget.

Titel: Zero Dark Thirty
Regissör: Clint Eastwood
År: 2014
Genre: Drama, Action, Krig
American Sniper

Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles, Aneurin Barnard, James D'Arcy, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (103 st)
Roswall (Anmäl)   13:57 17/1
Något svag 4. Det som lyfter filmen är skildringen av kriget på nationsplan genom hur den skildrar det för individerna. Inte minst de civila. Även om den är något platt tycker jag att det funkar. Den är som en impressionistisk svepande målning, som får med det vackra heroiska, det vidriga krigiska och mycket mer i en enda lång tavla.
WillyV (Anmäl)   23:05 14/1
Very solid.
DaKKa (Anmäl)   18:16 12/1
Axelryckning. Ingen story alls. Ingen karaktärsutveckling.
Metheuz (Anmäl)   13:24 8/1
Såg om filmen och fick lov att sänka betyget. Det blir inte lika bombastiskt som på biografen och den konstanta nervositeten som hängde med över filmen försvinner när man vet vad som kommer hända. Lite platta karaktärer också.
vonadel (Anmäl)   16:44 4/1
Överskattad? Ja, det tycker jag. Hade sett fram mot något riktigt bra här m t p vad jag hade hört, och så blev det att jag mest satt som förundrad i soffan. Visst, den är tekniskt bra gjord, men vad fasen, det ska väl vara mer till en film än det? Det där med en två timmar lång trailer var riktigt bra. Det skriver jag också under på. 5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk