Betyg idag: 1 668 Besökare idag: 5 249

Originaltitel: Dunkirk
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017

Om Dunkirk:

Dunkirk är berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som blir invaderade och omringade på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under andra världskriget.

Titel: Whiplash
Originaltitel: Les cousins
Regissör: Claude Chabrol
År: 1959
Kusinerna

Fionn Whitehead, Tom Hardy, Mark Rylance, Cillian Murphy, Tom Glynn-Carney, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, James D'Arcy, Harry Styles, Aneurin Barnard, Jack Lowden

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (68 st)
pungsnigel (Anmäl)   18:41 18/8
Såg denna på IMAX i Toronto, antar att bioupplevelsen höjer filmen till ett högre betyg än vad den hade fått hemma i soffan.
amam (Anmäl)   13:21 16/8
Svag fyra. Filmtekniken, speciellt i form av foto och musik är väldigt bra. I överlag så är hantverket i filmen anmärkningsvärt. Filmens största svaghet är tyvärr att karaktärerna knappt är utvecklade alls.
ergopliroforia (Anmäl)   22:12 14/8
Britterna får gräva djupt efter heder från andra världskriget. Resultatet är förudmjukande.
Krantzylvania (Anmäl)   20:56 14/8
Fotot och musiken gör att vi behöver veta karaktärrernas backstorys. fantastisk film!
the_donald (Anmäl)   11:40 13/8
Foto och musik hjälper föga om filmen känns långtråkig och man får noll relation till karaktärerna. En besvikelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk