Dunkirk

Originaltitel: Dunkirk
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017

Om Dunkirk:

Berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som omringades på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under Andra världskriget.

Titel: Hacksaw Ridge
Regissör: Clint Eastwood
År: 2014
Genre: Drama, Action, Krig
American Sniper

Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles, Aneurin Barnard, James D'Arcy, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (119 st)
QuiNonStultus (Anmäl)   15:45 20/4
För mej blir denna mest rörig.
Tim Buckley (Anmäl)   00:34 3/4
(rek 4a) Visuellt snygg film som berättas mer genom händelser (den alltjämt pågående evaluationen) än genom dialog. Filmmusiken spelar härigenom en viktigare roll än någon enskild skådespelare, bland vilka det ändock finns gott om talanger. 4a.
PSH-BOZO (Anmäl)   13:52 19/3
Fotot och ljudet är helt perfekt, låt oss börja där. Dunkirk är en en upplevelse och ska helst ses på en stor skärm samt ha tillgång till maffigt ljud. Så långt är det hela toppen. Problematiken är att storyn kanske inte riktigt håller hela vägen fram. Visst lyckas Nolan bygga upp en spänning och ibland sitter man lite som på nålar. Men det håller i ca 45 min sen börjar jag tappa lite intresset. På det stora hela är det en riktigt sevärd film, men hade kanske förväntat mig mer. Därför når det inte riktigt upp till högsta betyg den här gången.
Olof_Gronlund (Anmäl)   23:58 11/3
Är ju inte mycket till film, mest effekter och långa scener. Blir inte mycket till dialog, en klassisk biofilm som bygger på effekter.
Bozze80 (Anmäl)   19:54 4/3
Vill tycka mer om den än vad jag gör, väldigt snygg och välgjord, gripande historia, men samtidigt blir den märkligt nog inte speciellt intressant förrän sista tredjedelen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk
Se filmen