Dunkirk

Originaltitel: Dunkirk
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2017

Om Dunkirk:

Berättelsen om de hundratusentals brittiska och allierade trupper som omringades på stranden vid Dunkerque av fientliga styrkor under Andra världskriget.

Titel: Hacksaw Ridge
Regissör: Guy Hamilton
År: 1969
Genre: Krig
Slaget om England

Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles, Aneurin Barnard, James D'Arcy, Barry Keoghan, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy

Christopher Nolan

Drama, Action, Thriller, Krig

Dunkerque

Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, USA
Diskussioner om Dunkirk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dunkirk (134 st)
Charnsea (Anmäl)   21:25 10/2
Moderna containerkranar i bakgrunden drar ner.
Redwood (Anmäl)   22:32 20/1
Bästa filmen anno 2017. Bra berättelse som fokuserar på soldaternas upplevelse under stressade situationer. Utan det tekniska mumbojumbo (förlåt, Inception/Interstellar) som brukar utmärka Nolans filmografi.
dafreakish (Anmäl)   00:19 15/1
Mästerlig regi av Nolan i den rakast berättade filmen han gjort hittills. En film som osar av realism och mäktiga scener. Musiken är lågmäld till stor del och byggs upp på ett fantastiskt sätt. Man sitter som på nålar när Nolan svingar sitt magiska trollspä och skapar filmmagi nästan hela tiden. Snudd på femma.
Rele (Anmäl)   9/12 2018
En bra krigsfilm. Nolan har annorlunda sätt att regissera en film och det tog tjugo minuter att inte bli störd av detta. Med tyskarnas och civilas hjälp evakuerades stor del av brittiska styrkor till England. Jag ger en fyra.
wendybalsam (Anmäl)   13/11 2018
Väldigt sevärd och snyggt gjord. Intressant perspektiv från de olika karaktärerna. Musiken är också väldigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dunkirk