Betyg idag: 1 791 Besökare idag: 5 969

Regissör:Danny DeVito
Utgivningsår:2003
Antal betyg:2068 betyg

Om Duplex - Drömhus med förhinder:

Komedi om paret som hittar sin drömlägenhet, med bara en liten hake, den gamla damen som bor i våningen ovanför. Med avsedd tydlighet visar hon snart sina nya grannar vad det kostar att bo i sin drömvåning.
Se filmen på CDON

Regissör: Ron Howard
År: 2011
Genre: Drama, Komedi
The Dilemma

Drew Barrymore, Ben Stiller, Robert Wisdom, Swoosie Kurtz, Justin Theroux, Harvey Fierstein, James Remar, Maya Rudolph, Amber Valletta, Wallace Shawn, Tim Maculan, Michelle Krusiec, Eileen Essell

Larry Doyle

Komedi, Kriminalare

Our House

Recension Duplex - Drömhus med förhinder

- Luvi sätter betyg 1 och skriver:
Igår kväll stoppade jag in den här filmen i min videobandspelare med hopp om att det skulle bli några trevliga och roliga 97 minuter. Jag satte mig tillrätta i stolen och började titta. Filmen började med en trevlig, klassisk, tecknad presentation av huvudrollerna, Ben Stiller och Drew Barrymore. När filmen sedan rullar på så märker jag att den inte är så som jag hade hoppats på, det brukar såklart...

Recension av Duplex - Drömhus med förhinder - Läs hela!

Diskussioner om Duplex - Drömhus med förhinder  (0 diskussioner)
Kommentarer om Duplex - Drömhus med förhinder (164 st)
picklessmulan (Anmäl)   20:37 3/9
Detta måste vara en av Stillers sämsta filmer. Riktigt dålig
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Rolig och underhållande film med bra skådespelare.
marleey (Anmäl)   22/8 2014
Svag film som inte lockade till många skratt. Det är en komedi, men det kändes som något annat trots allt fjantande om en pullande tant som fiser och matar sin fågel med mat hon tuggar först. Filmen känns tragisk, vilket hade kunnat bli bra. En tragisk och mörk komedi där ett ungt par försöker ha ihjäl sin minst sagt jobbiga tant till granne hade varit roligt utan massa fjantiga underbältet skämt och ramla och slå sig humor. Hade definitivt varit mer intressant än detta. Plus för slutet som är en fullpoängare, synd då resten av filmen är mer eller mindre dynga. Även plus för Eileen Essell som är klockren med sin irländska dialekt.
Larsson4 (Anmäl)   28/1 2014
sjukt jobbig tant! Tråkig och dålig film rakt igenom. Förutom slutet som faktiskt var bra! men ändå inte mer än en etta...
annihilat0r (Anmäl)   31/12 2013
I "Duplex" får Ben Stiller och Drew Barrymore väldiga problem med en hyresgäst som kommer på köpet till sitt nya hus. Det är en äldre dam med en papegoja. Man kan utan problem påstå att det är en löjeväckande tramsig film som egentligen bör underkännas. Men i slutet dyker en ganska fiffig – och för mig helt oväntad – twist upp som ger en tyngd åt hela berättelsens trovärdighet. Dock är detta en sådan film som man endast bör se en gång i sitt liv. För att inte tappa sitt eget förstånd om sitt eget sinnestillstånd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Duplex - Drömhus med förhinder