Dying Breed

Originaltitel: Dying Breed
Regissör:Jody Dwyer
Utgivningsår:2008

Om Dying Breed :

Fyra forskare är ute och knallar i Tasmaniens djungel för att forska om tigrarna som finns där. Men olyckligtvis så springer dom på en hungrig kannibalstam.

Titel: Silent Night
Genre: Komedi, Action, Thriller, Äventyr, Skräck
Lost Boys: The Thirst
Titel: Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream
Originaltitel: Masters of Horror - We All Scream for Ice Cream
Regissör: Tom Holland (I)
År: 2007
Regissör: John Whitesell
År: 1993
Genre: Drama, Komedi
Vad pojkar vill ha

Mirrah Foulkes, Leigh Whannell, Nathan Phillips, Peter Docker, Sally McDonald, Melanie Vallejo, Bille Brown, Ken Radley, Elaine Hudson, Sheridan Harvey

Michael Boughen, Jody Dwyer

Skräck

Australien
Diskussioner om Dying Breed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Dying Breed (14 st)
Gordyal (Anmäl)   15/11 2015
Riktigt spännande, väldigt effektiv och enormt stilren banjostänkare. Inte särskilt mycket nytt under solen, och karaktärerna är lagom platta och "skräckfilmsdumma". Men det är riktigt snygga miljöer och väldigt otrygg stämning. Denna film förtjänar definitivt en plats i banjofilmernas mest inavlade och lortiga "hall of fame". (11/15)
Djason (Anmäl)   23/4 2015
Gillade denna. Filmen ger en otäck känsla rakt igenom. Slutet är skönt och så är ju Nathan Phillips med, skön karaktärskådis. Australiensk film är oftast bra.
Horror lover (Anmäl)   11/5 2013
"Let's split up." "Wait here I'll be back in a bit." "Stay here while we check this out." Brukar ha överseende med dumma karaktärer i skräckfilmer men det här klarade jag inte av. Annars en helt okej film.
Dobegirl (Anmäl)   14/1 2013
Helt ok skräckis, gillar skräckisar från Australien. Kan rekommendera Wolf creek, den är dessutom bättre....
Fäktaren (Anmäl)   23/1 2012
måste ju faktiskt hålla med föregående skribent, den förtjänar inte det dåliga betyg den har. Helt ok "underhållning" för sin typ.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Dying Breed