Eastern Promises

Originaltitel: Eastern Promises
Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:2007

Om Eastern Promises:

Anna är en idealistisk ung barnmorska som inte skyr några medel för att ta reda på sanningen om en rysk flicka som dör i hennes armar under en förlossning. De enda ledtrådarna som Anna har är innehållet i flickans handsväska - en dagbok och en tändsticksask. Det hela leder Anna rätt till den ryska maffians innersta kretsar där hon presenteras för dess nyaste medlem Nikolai. Vad Anna inte har en aning om är att Nikolai är den som tar hand om "det som blir över", det vill säga, han är mannen som säkerställer att lik är omöjliga att identifiera och som ser till att mördarna inte går att spåra. För att göra det hela ännu värre visar det sig att dagboken Anna har tagit hand om innehåller bevis mot Nikolais chef, samtidigt som det i den finns information som kan hjälpa till att rädda livet på många människor.

Titel: A History of Violence
Regissör: Ben Affleck
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Gone Baby Gone

Viggo Mortensen, Naomi Watts, Vincent Cassel, Armin Mueller-Stahl, Sinéad Cusack, Donald Sumpter, Jerzy Skolimowski, Mina E Mina, Raza Jaffrey, Josef Altin, Sarah-Jeanne Labrosse, Tereza Srbová, Tamer Hassan, Tatiana Maslany (röst)

Steven Knight

Kriminalare, Thriller

Kanada, Storbritannien

Recension Eastern Promises

- rikirock sätter betyg 4 och skriver:
Barnmorskan Anna som spelas av Naomi Watts (The ring, King Kong) dras in i en farlig härva när en ung kvinna dör i hennes armar under sin förlossning och lämnar en liten flicka efter sig. Hon skyr inga medel att ta reda på sanningen om henne. Det enda hon hittar är en dagbok och en adress till en restaurang. Det leder henne till det ryska kriminella brödraskapet Vory V Zakone. Här möter hon chauffören...

Recension av Eastern Promises - Läs hela!

Med i listor: People's Choice Award i Toronto, Stockholm XVIII
Diskussioner om Eastern Promises  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eastern Promises (493 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Överskattad
Genstruktur (Anmäl)   30/10 2017
Majgadd, den långhåriga mannen i folkdräkt som spelar dragspel och sjunger.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Det här thrillerdramat handlar om den ryska maffian i London. De av Cronenberg (regissör) ganska så hårt utmejslade karaktärerna spelas väl av väl valda skådisar, t.ex. Viggo Mortensen, Naomi Watts och Vincent Gassel. Mästerligt foto
92axha10 (Anmäl)   18/10 2015
Cronenberg vet hur man tar en mörk ton och får det att fungera. Svårt att sätta ord på det hela men kort sagt så är detta en spännande och gripande film.
Zipper (Anmäl)   30/5 2015
Cronenberg var länge en regissör jag ogillade, men efter A History of Violence och nu Eastern Promises måste jag verkligen omvärdera honom. Supertajt och spännande thriller av hög kvalitet!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eastern Promises
Se filmen