Easy A

Originaltitel: Easy A
Regissör:Will Gluck
Utgivningsår:2010

Om Easy A:

Efter en liten, vit lögn om att ha förlorat sin oskuld läcker ut hoppas en präktig flicka på high-school att ryktet ska förbättra hennes sociala och ekonomiska status…

Titel: Mean Girls
Regissör: Ari Sandel
År: 2015
Genre: Komedi
The DUFF

Emma Stone, Penn Badgley, Amanda Bynes, Dan Byrd, Thomas Haden Church, Patricia Clarkson, Cam Gigandet, Lisa Kudrow, Malcolm McDowell, Aly Michalka, Stanley Tucci, Fred Armisen, Juliette Goglia, Jake Sandvig, Stacey Travis, Morgan Rusler

Bert V Royal

Komedi, Romantik

Med i listor: 2010-tal Top 50
Filmnummer: 82067
Diskussioner om Easy A  (0 diskussioner)
Kommentarer om Easy A (272 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Tim Buckley (Anmäl)   3/7 2017
(rek 3a) Emma Stone och Patricia Clarkson får detta att kännas som en high school film av Woody Allen. I övrigt inget nytt under solen. Men Stone är alltjämt bra.
wasteoftime (Anmäl)   28/9 2016
Bara för att man är medveten om vad man gör, och driver med det, betyder det inte att det är bra. Visst har den här filmen en del roliga vinkningar och stunder av att vara bra, men på det hela når det inte upp till en tvåa. Av flera anledningar. En av dem, är ju inte direkt den här filmens fel, men över lag är jag så rejält trött på "anonym highschooltjej som ingen bryr sig om, ändrar beteende och nu bryr sig alla" - och så är det givetvis vackra kvinnor som spelar rollerna. Inte den här filmens största brist, dock, bara en parantes jag behövde ha ur mig. Trots den lite lättsammare hållningen filmer har till sig själv och sin genre så funkar det inte riktigt, det är för mycket feelgood och för lite faktiska problem. Och karaktärer som inte känns direkt realistiska. Nä, 0,0 på SH-skalan och tummen upp för ett tapper försök.
marleey (Anmäl)   17/6 2016
En rätt så rolig film med en del skön feelgood. Storyn är tyvärr alldeles för svängig. Det blir lite för överdrivet på alla fronter för att man ska ta den seriöst. Det känns som att Easy-A gärna vill förmedla ett budskap, men storyn är för otrolig för att det ska funka. Bra insatser på skådespelar fronten, framför allt så är Emma Stone sevärd i huvudrollen. En mysig film som i slutändan vill lite för mycket för sitt eget bästa.
NoWireHangers (Anmäl)   28/4 2016
Det finns många skräpiga highschoolfilmer, men den här är riktigt underhållande. Storyn är bra och hjälps av en lysande insats av Stone i huvudrollen, och även många bra birollsskådisar, inte minst Bynes, Kudrow och Clarkson.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Easy A