Eclipse

Originaltitel: The Twilight Saga: Eclipse
Regissör:David Slade
Utgivningsår:2010

Om Eclipse:

Bella och Edward är nu återförenade i Forks, men är Edward det slutgiltiga valet? Medan Bella slits mellan sin kärlek för Edward och sin vänskap till Jacob så närmar sig datumet för hennes förvandling till vampyr med stormsteg. Samtidigt börjar det ske en rad oförklarliga mord i den närliggande staden Seattle...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Catherine Hardwicke
År: 2011
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Red Riding Hood

Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Billy Burke, Peter Facinelli, Elizabeth Reaser, Ashley Greene, Nikki Reed, Jackson Rathbone, Xavier Samuel, Bryce Dallas Howard, Anna Kendrick, Dakota Fanning, Cameron Bright, Kellan Lutz, Gil Birmingham

Melissa Rosenberg

Drama, Romantik, Fantasy

Twilight: Eclipse, Twilight 3

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om Eclipse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eclipse (332 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Kayuzuzu (Anmäl)   17/4 2017
Jag missade att denna del fanns först och såg de två sista direkt efter förra. Jag märkte inte att något saknades. Nu när jag har sett den här så kan jag ju säga att inget direkt hände förutom att man fick lida igenom en skrämmande narcissistisk och abusive Jacob som fick Edward att framstå som ett bra val för Bella. Men Bella har ingen personlighet i denna (har hon det i de andra? Jag har glömt) så jag bryr mig knappt. Det var lite vampyrfighter och sen var allt över.
AlbinWesley (Anmäl)   9/9 2016
Äntligen börjar det hända nånting, helt klart bästa delen av de första tre. Tyvärr säger det mer om filmserien än om Eclipse.
Fläskkäft (Anmäl)   6/3 2015
Kärlekssagan fortsätter!!! Får nog lov och säga att det mesta verkade lugnt i staden Forks innan Bella flyttade till den. Allt igenom snyggt filmad men vargarna känns inte speciellt övertygande. Miljöerna är smakrika med mycket skog vilket jag gillar. Dramat är givetvis på hög nivå och det blir både komplicerat och invecklat. Vänskap sätts på prov medans nya vänskapsband skapas. Lätt att ryckas med trots att jag knappast tillhör målgruppen.
Tatty (Anmäl)   24/2 2015
Riktigt bra och det är riiiktig spännande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eclipse