Ed Gein

Originaltitel: In the Light of the Moon
Regissör:Chuck Parello
Utgivningsår:2000

Om Ed Gein:

Skildring av Edward Geins hemska barndom, hans älskade men dominanta mor och hans arrestering 1957. Filmen ger en inblick i de sjuka tankegångar som styrde en av världshistoriens mest berömda mördare.

Titel: Plötsligt igen
Regissör: Richard A Colla, Alan J Levi
År: 1978
Genre: Science Fiction
Stridsplanet Galactica

Steve Railsback, Carrie Snodgress, Sally Champlin, Carol Mansell, Steve Blackwood, Nancy Linehan Charles, Travis McKenna, Bill Cross

Stephen Johnston

Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck

USA, Portugal
Diskussioner om Ed Gein  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ed Gein (35 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/1 2018
Intressant och spännande.
Grillo (Anmäl)   9/1 2014
Vilket livsöde... Tycker nog inte det verkar som att Gein var psykopat med tanke på att han verkade känna äkta ånger inför sina handlingar, men däremot hade han ju andra sjukdomar. Bra filmatisering, fantastisk insats av Railsback i huvudrollen. Lite långsam och virrig här och där dock, men totalt sett gillade jag.
fidelian (Anmäl)   11/11 2010
Riktigt grym och rå film. Om att få se en riktigt sjuk psykopatisk människa utan några som helst hämningar. Mycket äckelscener så man mår riktigt illa. Så ett tips inget mat eller godisskål i närheten. Annars spännande och verkligen se värd.
Cim-Inc (Anmäl)   6/4 2010
Helt klart sevärd, Mr. Gein är ingen trevlig prick, det sjuka är att dem som känns värst är Amerikaner.....Nånting är fel med det landet!
Hallkatla (Anmäl)   24/1 2010
Jag har läst mycket om seriemördare och framförallt Ed gein. Filmen håller sig rätt bra till fakta, vissa saker stämmer ju inte men den var bra. Det var rätt fula effekter dock, kunde ha blivit bättre kanske.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ed Gein