Ed Wood

Originaltitel: Ed Wood
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:1994

Om Ed Wood:

Ed Wood anses av många vara den sämste regissören genom tiderna. Det här är filmen om honom, hans filmer och hans udda krets av vänner och skådespelare.

Titel: Incident at Loch Ness
Originaltitel: Ed Wood: Look Back In Angora
Regissör: Ted Newsom
År: 1994
Ed Wood: Look Back In Angora

Bill Murray, Johnny Depp, Vincent D'Onofrio, Patricia Arquette, Martin Landau, Sarah Jessica Parker, G D Spradlin, Jeffrey Jones, Mike Starr, Melora Walters, Lisa Marie, Juliet Landau, George 'The Animal' Steele

Scott Alexander, Larry Karaszewski

Drama, Komedi, Biografi

Recension Ed Wood

- annihilat0r sätter betyg 4 och skriver:
För i slutändan handlar allt om att ha passion för det man sysslar med. Att ha passion nog att åtminstone försöka förverkliga sina innersta drömmar, förblir det största en individ kan få till under sin livstid.

Recension av Ed Wood - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50
Diskussioner om Ed Wood  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ed Wood (504 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/8 2018
Vet inget om Wood och har heller inte sett nån av hans filmer men den här filmen är i alla fall väldigt bra.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
kul
Jamesa (Anmäl)   5/3 2017
Annorlunda och klart bra.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Vet inget om Ed Wood har heller inte sett någon av hans filmer. Så hur nära verkligheten det här är vet jag inte. Tim Burton har i alla fall gjort en mycket udda och underhållande film om honom med en mängd drastiskt dråpliga scener. Kul, kult och svartvitt.
CinemaStrange (Anmäl)   17/12 2015
Den enda film jag har kollat om 3 ggr utan att riktigt kollat på den, fick annat för mig så antar att denna inte kan ha vart någon höjdare då jag hela tiden tappa koncentrationen...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ed Wood