Eden Lake

Originaltitel: Eden Lake
Regissör:James Watkins
Utgivningsår:2008

Om Eden Lake:

Det unga paret Jenny och Steve planerar att tillbringa en romantisk weekend tillsammans vid en idyllisk sjö i skogen. Friden störs dock av ett gäng barn och ungdomar som trakasserar dem.
Se filmen på CDON

Regissör: Greg McLean
År: 2005
Genre: Kriminalare, Thriller, Äventyr, Skräck
Morden vid Wolf Creek

Finn Atkins, Kelly Reilly, Shaun Dooley, Michael Fassbender, Bronson Webb, Tom Gill, Thomas Turgoose, James Burrows, James Gandhi, Humayn Hunter, Jack O'Connell

James Watkins

Thriller, Skräck

Storbritannien

Recension Eden Lake

- Den filmgalne sätter betyg 3 och skriver:
Jag har sett filmen Eden Lake och skall nu skriva en recension om den. Början av filmen var riktigt trevlig, och miljön som början utspelade sig i var riktigt trevlig. Hade filmen varit ett drama hade miljön varit perfekt. En av filmens svagheter var att den inte kom igång förrän efter ett tag. Jag tyckte att man fick vänta alltför länge på att spänningen skulle trappas upp och att man kände att det var en skräckfilm.

Recension av Eden Lake - Läs hela!

Diskussioner om Eden Lake  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eden Lake (378 st)
92axha10 (Anmäl)   27/4 2018
Effektiv skräck som visar att mänsklig ondska kan vara riktigt skrämmande. Det sagt lider den av många typiska klichéer som den här typen av filmer har.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/8 2017
Det här är bra grejer!
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Det som gör mest intryck på mig i det här är gestaltningen av ungdomsgänget (som terroriserar sin omgivning). Deras otäcka våldshandlingar och psykiska förtryck är skickligt skildrat och väl utfört skådespelerimässigt. Med huvudrollerna (det campande paret Kelly Reilly och Michael Fassbinder) är det däremot helt tvärt om. Här gäller ett mycket ologiskt manus och värdelöst skådespeleri.
Valarn (Anmäl)   4/7 2016
3/6. Tyvärr följer Eden Lake samma mall som så många andra semi-skräckisar: stark första hälft men skakig (spårad) därefter.
sawa (Anmäl)   26/5 2016
Spännande emellanåt, lite obehaglig här och där. Irriterande och ibland komiskt med "Steve" och hans ologiska och klantiga agerande. Ruttna ägg i alla ära, men är det inte lite väl många i filmen? Olustigt slut, och ganska låg trovärdighet på filmen. Flugornas herre?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eden Lake