Edge of Darkness

Originaltitel: Edge of Darkness
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2010

Om Edge of Darkness:

När mordutredaren Thomas Craven utreder sin egen aktivist-dotters död upptäcker han inte bara hennes hemliga dubbelliv utan även en mörkläggningsaffär på regeringsnivå. Han snubblar in i en FBI-historia som omfattar hemlighetsmakeri och undanröjande av bevis och händelser.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Adrian Grunberg
År: 2012
Genre: Drama, Action
Get the Gringo

Mel Gibson, Ray Winstone, Danny Huston, Shawn Roberts, Bojana Novakovic, Denis O'Hare, David Aaron Baker, Peter Hermann, Caterina Scorsone, Jay O Sanders, Damian Young, Frank Grillo, Wayne Duvall, Gbenga Akinnagbe

William Monahan, Andrew Bovell

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Edge of Darkness

- frienatic sätter betyg 2 och skriver:
Regissören Martin Campbell återupplivar sin gamla tv-serie Edge of darkness från 1985 och försöker samtidigt blåsa lite liv i Mel Gibsons, förtjänat, döende skådespelarkarriär. Resultatet är en paranoid thriller av det sämre slaget med en huvudrollsinnehavare vars yttre liv provocerar mer än filmens handling.

Recension av Edge of Darkness - Läs hela!

Diskussioner om Edge of Darkness  (0 diskussioner)
Kommentarer om Edge of Darkness (167 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Rele (Anmäl)   8/9 2017
En spännande film, men en trea är ett passande betyg.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Uuuuuurk! Det här är allt annat än bra!
Ima_Tree (Anmäl)   16/2 2016
Inte lika bra som originalet så klart, men en helt ok amerikansk reducerad version.
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
Jag hade förutfattade meningar om att denna film skulle vara exakt som Liam Nessons hämndrulle "Taken"(som jag gillar). Det finns likheter som ett starkt far och dotterförhållande liksom hämnd i fokus men annars är olikheterna mellan filmerna desto fler. Medans "Taken" var tunnare än tunn så kommer denna film med lite mer substans och tankeverksamhet i jämförelse med energisk filmupplevelse. Med Martin Cambell bakom kameran och Mel framför så blir det riktigt bra. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Edge of Darkness