Edge of Tomorrow

Originaltitel: Edge of Tomorrow
Regissör:Doug Liman
Utgivningsår:2014

Om Edge of Tomorrow:

En soldat som slåss i ett krig mot utomjordingar finner sig fångad i en tidsloop av sin sista dag i strid.

Baserad på bildromanen All You Need Is Kill av Hiroshi Sakurazaka från år 2004.

Titel: Source Code
Regissör: Paul Verhoeven
År: 1997
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Starship Troopers

Tom Cruise, Emily Blunt, Brendan Gleeson, Bill Paxton, Jonas Armstrong, Tony Way, Kick Gurry, Franz Drameh, Dragomir Mrsic, Charlotte Riley, Masayoshi Haneda, Terence Maynard, Noah Taylor, Lara Pulver, Madeleine Mantock

Christopher McQuarrie, Jez Butterworth, John-Henry Butterworth

Action, Science Fiction

Live Die Repeat: Edge of Tomorrow

USA, Kanada

Recension Edge of Tomorrow

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
I filmen Groundhog Day (Måndag Hela Veckan) från 1993 vaknar Bill Murrays karaktär upp varje morgon till samma dag, om och om igen, i en tidsloop. Upplägget i Doug Limans Sci-Fi äventyr Edge of Tomorrow är i grunden detsamma. Skillnaden här är att historien utspelar sig i en nära framtid där människan är i krig mot utomjordiska varelser. Och det är människan som håller på att förlora. Tidsloopen,...

Recension av Edge of Tomorrow - Läs hela!

Diskussioner om Edge of Tomorrow  (1 diskussioner)
Kommentarer om Edge of Tomorrow (246 st)
wasteoftime (Anmäl)   23:36 10/11
Första gången jag såg den här hade jag ingen aning om vad som väntade. Det visste jag denna gången, men de tär fortfarande väldigt bra. Väldigt bra utfört. Det som drar ner, är slutet, som går lite väl fort, den hade som HerrNenne säger, gärna fått hålla på lite längre med sin grej. Mycket väl utfört. Den hade fått en fyra om inte slutet hade varit som det är.
HerrNenne (Anmäl)   02:22 2/7
Riktigt ball premiss och FLÄCKFRITT utförande och det är inte ofta jag plussar på det. De här omstarterna skildras på ett fantastiskt sätt, det enda felet är att man inte får mer mer mer som man vill ha. Skulle kunna se på den här filmen, med mittenpartiet, utdraget i tre timmar till. Minus? Lite tråkigt utformade aliens, och slutet är lite väl kvickt.
Sarakin76 (Anmäl)   05:23 18/3
Riktig cool film. Som Groundhog Day på speed.
Johan2006 (Anmäl)   17:52 2/1
Såg den igen, och ja det är en stark 4, liksom tidigare. Första halvan är bäst. Det är egentligen idémässigt en ren kopia av Groundhog Day (det finns 2-3 till ovanliga sci fi-idéer i filmen dock), men utförandet är så bra att det inte gör något. Gillar man actionfilmer kan man inte bli besviken.
kus (Anmäl)   26/12 2017
Lite udda tvist på SF
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Edge of Tomorrow
Se filmen