Betyg idag: 1 055 Besökare idag: 5 679

Originaltitel: Edison
Regissör:David J Burke
Utgivningsår:2005

Om Edison:

Polisens F.R.A.T-enhet har rensat upp rejält på gatorna. Men rykten talar om maktmissbruk, korruption och knarkhandel. Josh Pollack bestämmer sig för att undersöka saken. Men hans chef, veteranen Moses Ashford vill inte ta risken att utmana stadens maktelit. Istället avskedar han Pollack, men ändrar uppfattning när Pollack och hans flickvän får en varning som resulterar i en sjukhusvisit. Ashford och Pollock allierar sig med detektiven Levon Wallace för att avslöja maktens män som gömmer sig bakom sina polisbrickor.

Titel: Borderline
Originaltitel: Carolina Moon
Regissör: Stephen Tolkin
Genre: Romantik, Thriller, Mysterium
Vänskap till döds

Morgan Freeman, Kevin Spacey, Justin Timberlake, LL Cool J, Dylan McDermott, John Heard, Cary Elwes, Roselyn Sanchez, Piper Perabo, Damien Wayans

David J Burke

Drama, Thriller

Edison Force

Recension Edison

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Edison är filmen som har allt en seriös amerikansk polisfilm ska ha. Hög spänning, bra action, bra skådespelare och en kvalitativ story. Det gör denna till den ultimata actionthrillern. Men trots att man fått med klassiker som Morgan Freeman och Kevin Spacey så är de ganska omärkbara i sina biroller. Hela filmen cirkulerar kring karaktärerna Pollack och Rafe. Detta sänker betyget ett snäpp. Mycket...

Recension av Edison - Läs hela!

Diskussioner om Edison  (0 diskussioner)
Kommentarer om Edison (87 st)
carnevil (Anmäl)   1/12 2015
Helt otroligt dålig.
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
Filmens början är dramatisk och härligt actionfylld men lugnar ner sig vid presentationerna av karaktärerna och först efter ca 40 min drar filmen igång på riktigt och man får en känsla av en blandning av Training Day och Crash. Intressant dialog och karaktärer men den tappar fokus här och där. Spacey och Freeman är underbara men helheten darrar.
Djason (Anmäl)   14/8 2014
B film men med ett koppel av a skådisar, ingen höjdaraction men absolut inte dålig. Morgan Freeman är alltid sevärd.
ClintanTheKing (Anmäl)   20/8 2013
Katastrofdålig trots mängden klasskådisar...
WillyV (Anmäl)   15/5 2012
Häpnadsväckande låg nivå, trots Spacey och Freeman. Ordinär story och för många slätstrukna skådisar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Edison