EDtv

Originaltitel: Edtv
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:1999

Om EDtv:

Ed är en helt vanlig kille som lever ett helt vanligt liv - tills han blir huvudpersonen i True-TV och filmad dygnet runt! Plötsligt blir hans liv en enda soppa. Kamerorna finns där och förevigar varje pinsamt ögonblick, som sedan diskuteras i både press och TV...
Se filmen på Headweb

Titel: Truman Show
Originaltitel: The Truman Show
Regissör: Peter Weir
Genre: Drama, Komedi
Stardom
Titel: Pecker
Originaltitel: Pecker
Regissör: John Waters (I)
År: 1998
Regissör: Tom DiCillo
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Real Blonde

Matthew McConaughey, Ellen DeGeneres, Woody Harrelson, Rob Reiner, Elizabeth Hurley, Jenna Elfman, Martin Landau, Dennis Hopper, Adam Goldberg, Sally Kirkland, Clint Howard

Lowell Ganz, Babaloo Mandel

Komedi

Ed tv

Recension EDtv

- ausa sätter betyg 3 och skriver:
Först kom Truman Show om en kille som är omedveten om att hela han liv filmas och att alla runt omkring honom är betalda skådespelare. Och nu kommer EDtv, som också handlar om en kille vars liv filmas sekund för sekund. Vad som skiljer EDtv från Truman Show är dock att Ed (Matthew McConaughey) hela tiden är medveten om att han allt han gör i samma sekund sänds ut i nationell TV. Vad som i början...

Recension av EDtv - Läs hela!

Diskussioner om EDtv  (0 diskussioner)
Kommentarer om EDtv (154 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2017
Bland det sugigaste jag sett.
karlmats (Anmäl)   26/7 2017
En film som andas 90-tal med en ung Matthew McM som inte är lika irriterande som han brukade vara på den tiden, faktiskt är han t.o.m. lite charmig. Reality-TV har ju nånting fascinerande över sig, eller egentligen inte själva programmen utan folket som följer dem, hur kan det här bli så efterfrågat? Det intressanta blir alltså inte att följa McMs liv, utan hur allting runt omkring utvecklas. Samtidigt är det en lättsam komedi som inte bryr sig om att utforska alltför mycket utan är mer intresserad av att skapa lite mysstämning och ett och annat skratt här och där. Det är en ganska trevlig film, trodde länge på 3an men när jag funderat klart kan jag inte riktigt motivera den utan stannar på en stark 2a.
JoeL431 (Anmäl)   19/8 2015
Den har så lite samtidigt som så mycket :D. Skön upplevelse, trots att den åldrats dåligt med tanke på teknikens utveckling sedan -99 och "vardagsliv i media" blivit standard precis som skandaler hos gemene man. McConaughey är charmör och Ellen ser precis likadan ut som nu, 16 år senare.. Alien?
Dele (Anmäl)   5/3 2015
Slutet känns onödigt, men på det stora hela är detta en lite kul känga till media- och kändiskulturen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till EDtv