Betyg idag: 1 152 Besökare idag: 4 067

Originaltitel: Efter brylluppet
Regissör:Susanne Bier
Utgivningsår:2006

Om Efter bröllopet:

Jacob arbetar på ett barnhem i Indien. Han är dansk, men har inte varit bosatt i hemlandet på tjugo år. Nu hotas barnhemmet av nedläggning på grund av dålig ekonomi. Helt oväntat blir Jacob en dag kontaktad av Jörgen, en mycket rik företagare i Köpenhamn, som erbjuder sig att donera en stor summa pengar för att därmed rädda institutionen. Jörgens enda krav är att Jacob måste resa hem till Danmark för att skriva under alla papper. Efter ett möte med sin välvillige mecenat, blir Jacob också inbjuden till dennes dotters bröllop...
Se filmen på CDON

Regissör: Ingmar Bergman
År: 1972
Genre: Drama, Romantik
Viskningar och rop

Mads Mikkelsen, Rolf Lassgård, Sidse Babett Knudsen, Stine Fischer Christensen, Mona Malm, Christian Tafdrup, Niels Anders Thorn

Anders Thomas Jensen

Drama

After the Wedding

Danmark, Sverige, Storbritannien, Norge

Recension Efter bröllopet

- crawler sätter betyg 5 och skriver:
Susanne Bier, Danmarks mest svenskvänliga regissör, tar ännu en gång plats på bioduken och sin vana trogen är det ett rejält genrespektakel hon bjuder på. För Bier tycker om att rama in sina historier i högst traditionella dramatiska strukturer: Ibland typisk tragedi som Älskar dig för evigt, och ibland komedier som Den enda rätta och Livet är en schlager (även om det inte bara borde krävas en offentlig...

Recension av Efter bröllopet - Läs hela!

Med i listor: Sverige Topp 50
Diskussioner om Efter bröllopet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Efter bröllopet (366 st)
Rai (Anmäl)   21:29 25/2
Löjligt att ge denna värdelöst filmen full pott!!!
Barneyk (Anmäl)   24/12 2016
Stor och mångbottnad film med en makalös Lassgård och en ytterst skarp Mikkelsen. inte helt enkel på något sätt men jag känner aldrig så mycket som vissa delar av filmen hade behövt. Fyran är minst sagt solklar men inte så stark som den kanske egentligen förtjänar.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Ett känslomässigt familjedrama helt befriat från skurkar. Susanne Bier står får regin och det jobbet liksom fotot sköts utmärkt. Manuset däremot kunde kanske ha tagit det hela lite längre (kanske en annan väg också). Men det är bra film, helt klart.
BrutusBeefcake (Anmäl)   13/2 2016
Tycker att filmen är otroligt stark hela vägen. Finfint drama som engagerar! Jag vill ge ett extra plus till musiken, som var helt fantastisk och gav filmen det där lilla extra. (11/15)
Korben_Dallas (Anmäl)   1/7 2015
De två danska hivudbrudarna är vackra troll. Egentligen ser jag ingen mening i att skriva såna subjektiva grejer för de ger ju ingen nåt. Fast tycker man att kvinnor är som vackrast när de gråter får ni ju många goa scener ;)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Efter bröllopet
Se filmen