Efterskörd

Originaltitel: Les glaneurs et la glaneuse
Regissör:Agnès Varda
Utgivningsår:2000

Om Efterskörd:

Runt om i Frankrike har Agnès Varda träffat på återvinnare, lumpsamlare och sakletare. Av mycket olika skäl tar dessa människor vara på vad andra har ratat. Efterskörd är en högst subjektiv dokumentär styrd av regissörens nyfikenhet. Genom dessa olika möten ger den också en mångfasetterad bild av vårt överflödssamhälle.

Titel: Bondens tid på jorden

Agnès Varda

Dokumentär

The Gleaners & I

Frankrike
Diskussioner om Efterskörd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Efterskörd (41 st)
JohnTron (Anmäl)   23:52 15/6
Vad än Agnés Varda gjorde för film så blev det väldigt bra. Likaså här i denna dokumentär om de som tar vara på det som vi andra lämnar efter oss. Tack Agnés för det du gav oss.
sirkurt (Anmäl)   19/9 2016
En väldigt vacker och speciell film. Helt unik, Agnes Varda har ett helt eget sätt att berätta på.
Darn (Anmäl)   17/9 2015
En väldigt vinklad film, på ett bra sätt, som visar lite mer än bara själva tingen i sig. Hennes humor och underfundighet berikar mycket. Poängen med hennes användande av en digitalkamera gav även en liten extra touch till filmens tema, som sådant.
Raimo_1985 (Anmäl)   7/3 2015
Lite långtråkig och tjatig och allt är inte nytt (men det var nog det när den kom) men ändå, inspirerande! :)
emilstjernholm (Anmäl)   11/5 2014
Den här dokumentären är allt annat än förutsägbar. På ett lekfullt sätt följer den ett tema snarare än ett upprepande mönster. Måste säga att Agnes Varda verkar vara en av världens skönaste människor. En ynnest att ha fått se henne prata filmhistoria i Stockholm i höstas.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Efterskörd