Eighth Grade

Originaltitel: Eighth Grade
Regissör:Bo Burnham
Utgivningsår:2018

Om Eighth Grade:

Trettonåriga Kayla uthärdar det nutida ungdomslivet i villaförorten. Hon försöker ta sig igenom sista veckan på middle school, slutet på ett katastrofalt skolår, innan hon ska ta sig an high school till hösten.

Elsie Fisher, Josh Hamilton, Emily Robinson, Jake Ryan, Daniel Zolghadri, Fred Hechinger, Imani Lewis, Luke Prael, Catherine Oliviere, Nora Mullins, Gerald W Jones, Missy Yager, Shacha Temirov, Greg Crowe, Thomas J O'Reilly, Frank Deal, Tiffany Grossfeld

Bo Burnham

Drama, Komedi

Diskussioner om Eighth Grade  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eighth Grade (8 st)
elzplz (Anmäl)   11:59 27/10
cute AF.
Barneyk (Anmäl)   00:22 26/10
Oj, det här var verkligen jättebra! Att ha en så tydlig bild av vem man vill vara och att se världen så klart, om än naivt, men att inte kunna göra det. Att lära sig acceptera sig själv, att hitta sina egna vägar, hur man förhåller sig till det sociala parallellt på internet och afk. Unga tonåringar som faktiskt ser ut som unga tonåringar hjälper till att lyfta filmen. Jag gillar det här jättemycket!
Benisakura (Anmäl)   13:56 19/10
Tycker filmen ger en bra bild hur det kan vara att va ungdom utav idag men på något sätt tycker jag samtidigt att den saknar djup på vissa ställen vilket göra att den får ett bra betyg men inte mer.
KyLLo (Anmäl)   18:05 3/10
Det allra bästa tycker jag är huvudpersonen. Hon ger ett sympatiskt intryck och känns naturlig. Så har hon en lågmäld charm som är underbar och påminner lite om Willow i Buffy när den serien var ny. Hon lever ett liv IRL och ett annat i internetvärlden, vilket jag tror att många unga som äldre kan känna igen sig i. Annars får man mycket av det som man kan förvänta sig i genren med glädjeämnen, motgångar och pinsamheter. Även problem skildras med mycket humor och ironi, vilket gör det lättittat. Här förekommer även skoltävlingar och skolövningar som är typiskt amerikanska och präglade av amerikanska värderingar och amerikansk historia, utan några som helst moraliska betänkligheter. Filmen är bra och klart sevärd, men har blivit lite väl hypad. Samtidigt har den väckt en nyfikenhet på Elsie Fisher, som för mig var okänd tidigare.
JohnnyBoy (Anmäl)   14:17 1/10
En stark scen mellan dottern och fadern, annars mest mjäh.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eighth Grade