El Padrino

Originaltitel: El Padrino
Regissör:Damian Chapa
Utgivningsår:2004

Om El Padrino:

Kilo växte upp bland narkotikalangare på Los Angeles östkust. I sina kriminella hemmakvarter lärde han sig att det finns stora pengar att tjäna på narkotikahandeln. Tillsammans med Sebeva, dottern till en colombiansk gangster, skaffar han sig kontroll över omsättningen i Los Angeles. Men Kilo vill ha mer och han skaffar sig allt större fiender som inte tvekar en sekund för att gå över lik för att överta hans makt. Efter en större narkotikaoperation hamnar han i fängelse. Men bakom murarna upptäcker han att han kan styra narkotikahandeln ännu bättre.

Damian Chapa, Sal Lopez, Emilio Rivera, Tommy 'Tiny' Lister, Gary Busey, Brad Dourif, Faye Dunaway, Stacy Keach, Jennifer Tilly, Robert Wagner, Joanna Pacula, Ismael 'East' Carlo, Kathleen Quinlan, Rachel Hunter, Melora Hardin

Troy Barker, Damian Chapa, Carlton Holder

Drama, Action, Kriminalare

El Padrino – Mexican Godfather, The Story of a Latino Godfather

Diskussioner om El Padrino  (0 diskussioner)
Kommentarer om El Padrino (5 st)
NoWireHangers (Anmäl)   5/9 2008
Bra skådespelare men tafflig regi och klippning. De skulle anlitat en professionell regissör så hade den varit bättre.
Joe Pesci (Anmäl)   19/7 2008
Hahha, filmen är ju komedi vadå action?
jonbo (Anmäl)   20/3 2006
Damian Chapa trodde säkert att hans skådespelartalang skulle räcka. Damian Chapa trodde säkert att manuset skulle räcka. Damian Chapa trodde säkert att det räcker att slänga in lite B-skådisar i farten. Damian Chapa trodde säkert att filmen blir bra om man ger Gary Busey en knäpp roll. Damian Chapa trodde säkert att nån skulle bry sig om filmens karaktärer. Damian Chapa trodde säkert att alla skulle tycka han var tuff som Kilo. Men Damian Chapa har trott mycket genom åren, och än så länge har han alltid trott fel.
sosa (Anmäl)   5/12 2005
Alltså nej, inte alls vad jag förväntade mig att se. Hade stora förväntningar på den här filmen, jämförde te.x. med blood in blood out eller american me. Tyvärr kommer den här filmen inte ens i jämförelse av de två mästerverken. Allt är så fel i filmen. Verligen inget o se.
Draven (Anmäl)   23/9 2005
Stundtals skarp, men klåparaktigt berättad. Och Damian Chapa är inte i närheten av att ha samma karisma som han en gång hade. Istället för cool och creddig är han fet, gammal och sliten. El Padrinos storhet ligger istället i all den briljans som Sal Lopez bidrar med. Han gör hela skillnaden i filmen. Att han inte är amerikansk medborgare är det enda som håller honom tillbaka från de riktigt stora filmerna.