El retorno de Walpurgis

Originaltitel: El retorno de Walpurgis
Regissör:Carlos Aured
Utgivningsår:1973

Om El retorno de Walpurgis:

En man vars förföräldrar var häxjägare, Waldemar Daninsky, blir förvandlad till en varulv av en ockult kvinna.

Paul Naschy, José Manuel Martín, Eduardo Calvo, Mariano Vidal Molina, Maritza Olivares, Fabiola Falcón

Paul Naschy

Skräck

Curse of the Devil, The Return of Walpurgis, Return of the Werewolf

Spanien, Mexiko
Med i listor: Elizabeth Bathory, Varulvar
Diskussioner om El retorno de Walpurgis  (0 diskussioner)
Kommentarer om El retorno de Walpurgis (8 st)
dudson (Anmäl)   14:07 4/1
Im a virgin! Im not gona leave that way!#) skön Naschy rulle ändå. Läckert filmat i skugg miljöer med slott och byar, Några fina gory mord bjuds det oxå på. Det stod uncut på min dvd utgåva. Så man får väl hoppas på det iaf.2+
ItalyErik (Anmäl)   22/8 2016
Min första - men definitivt inte sista - Naschy-film. Gotik! Häxor! Varulvar! Blod! Rubbad dubbning! Skitbra, alltså.
Raggarn (Anmäl)   26/6 2012
Till att börja med var versionen jag såg 1h 25min. Sen är det en historiskt dålig dubbning med mummlande röster som man verkligen måste anstränga sig för att höra vad dom säger, men ändå missar man mycket sammanhang. En liten engelsk sub hade inte skadat. Ingen höjdarfilm men duger som tidsfördriv.
Sangraal (Anmäl)   27/10 2009
Förstår inte hur de kan ha misslyckats med en så viktig sak som musiken! Werewolf Shadow hade ju ett superbt soundtrack som gav en massa stämning, men här är det för det mest helt knäpptyst... några få gånger är det bra, men det är mycket sällan. Riktigt usel engelsk dubbning också.
Vitus (Anmäl)   4/8 2009
"my husband is dead" "hail satan!"
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till El retorno de Walpurgis