El Retorno del Hombre-Lobo

Originaltitel: El Retorno del Hombre-Lobo
Regissör:Paul Naschy
Utgivningsår:1980

Om El Retorno del Hombre-Lobo:

En fager häxa väcker vampyren Elizabeth Bathory, som brukade bada i oskulders blod för att behålla sin ungdom, till liv under en magisk ritual. Samtidigt vaknar även Waldemar Daninsky, en mild man som dessvärre förvandlas till varulv under fullmånesnätter, från sin femhundraåriga slummer.

Titel: Varulven jagar Frankenstein
År: 1971
Genre: Skräck
Film nr.: 20192
Werewolf's Shadow

Paul Naschy, Julia Saly, Beatriz Elorrieta, Silvia Aguilar, Azucena Hernández, Pilar Alcón, Narciso Ibáñez Menta, Alexia Loreto

Paul Naschy

Skräck

Night of the Werewolf, Return of the WolfmanThe Craving

Spanien

Recension El Retorno del Hombre-Lobo

- Rubbermonster sätter betyg 2 och skriver:
Jag ville verkligen gilla den här filmen, det är det som gör besvikelsen så stor... Paul Naschy även känd som Jacinto Molina har haft en lång karriär inom spansk skräck och många filmer han gjorde på 70-talet är fina, gotiska och väldigt gammaldags rysare med influenser från universals monsterfilmer från 30- och 40-talet, fast med stora doser blod och naket. El Retorno del Hombre-lobo, även känd som...

Recension av El Retorno del Hombre-Lobo - Läs hela!

Med i listor: Elizabeth Bathory, Varulvar
Diskussioner om El Retorno del Hombre-Lobo  (0 diskussioner)
Kommentarer om El Retorno del Hombre-Lobo (7 st)
Gordyal (Anmäl)   7/5 2017
En snurrig och besvärlig blandning av hopplös varulvskalkon och vampyrfilm med drag av Rollin. Finfin förvandlingsscen när Naschy går loss på inredningen och sparkar på elden. (7-/15)
ItalyErik (Anmäl)   16/3 2017
Våldsamt gotisk!
idd (Anmäl)   12/11 2012
Många riktigt tjusiga scener utlovas!!
Ondskapt (Anmäl)   16/9 2012
Visst, manus har man inte brytt sig värst mycket om, men jösses vad man krämat på med scenografi och annat gött här. Naschy är skön som varulv/människa och ger klart en charm till filmen, men eloge ska även den kvinnliga huvudrollen ha, som förutom att vara ruskigt söt, gör bra ifrån sig. Fina effekter, fräna fighter och ett stundtals bra tempo (lite slött ibland).
schramm (Anmäl)   23/8 2011
Handlingsmässigt så är det under all kritik, men jäklar vilken stämning och vilka scener som vi bjuds på. Hammer möter Blind Dead. Typ. Med bättre handling hade hjulat av glädje!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till El Retorno del Hombre-Lobo