Betyg idag: 1 159 Besökare idag: 4 210

Hemligheten i deras ögon

Originaltitel: El secreto de sus ojos
Regissör:Juan José Campanella
Utgivningsår:2009

Om Hemligheten i deras ögon:

Den nyligen pensionerade utredaren Benjamín Esposito börjar skriva på en roman om ett fall från det förflutna som han inte kunnat släppa. 1974 våldtogs och mördades en ung nygift kvinna i sitt hem medan hennes man var på sitt jobb på en bank. Esposito blev ansvarig till att utreda brottet. När den unge Esposito tittar in i ögonen på en man på en bild i den mördade kvinnans skolalbum tror han sig ha funnit mördaren. Jakten på honom blir en personlig besatthet som tar honom och hans duktige men opålitlige alkoholiserade partner in i riskfyllda situationer. Fallet får också hans hemliga förälskelse i sin snygga, välutbildade unga chef, Irene Menéndez Hastings, att intensifieras. Hon kritiserar hans våldsamma taktik för att hitta mördaren till en början men dras oundvikligen med i jakten. Trots deras hängivna arbete motarbetas de av politiska skäl, både inom och utanför domstolen - 70-talet var en turbulent tid i Argentinas historia - och rättvisan hotas.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Alejandro Amenábar
År: 1996
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Snuff Movie

Ricardo Darín, Soledad Villamil, Pablo Rago, Guillermo Francella, Mario Alarcón, Javier Godino, José Luis Gioia, Carla Quevedo, Bárbara Palladino, Rudy Romano, Alejandro Abelenda, Sebastián Blanco, Mariano Argento, Juan José Ortíz

Juan José Campanella, Eduardo Sacheri

Drama, Mysterium

The Secret of Her Eyes, The Secret in Their Eyes

Argentina, Spanien

Recension Hemligheten i deras ögon

- Jules4893 sätter betyg 4 och skriver:
Jag hoppas på fler filmer från denna skickliga, nyss upptäckta regissör från min sida. Han har utan tvekan berikat Argentinas filmhistoria och hela kriminalargenren med denna filmen. Jag tar av hatten och säger till mig själv: "man kan inte bryta en passion", när jag bestämmer mig för att se om filmen igen.

Recension av Hemligheten i deras ögon - Läs hela!

Med i listor: Oscar för bästa icke-engelskspråkiga film
Diskussioner om Hemligheten i deras ögon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Hemligheten i deras ögon (124 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
annri9 (Anmäl)   23/6 2017
När jag hade sett denna filmen och kom hem o började berätta för sambon så sa han ganska snart. Säg inget mer, jag ska se den imorrn. En film att se om. Stark och fascinerande film.
Volantis (Anmäl)   23/1 2017
Tänk om fler deckare kunde vara så här komplexa och mångfacetterade. Och denna film är också fantastiskt fint fotad - scenen på fotbollsarenan är sanslöst skickligt gjord, för att nämna en.
AlbinWesley (Anmäl)   23/2 2016
Fasligt fin film. Trots att den inleds väldigt passionerat i en kärlekshistoria får man väldigt tidigt känslan av kriminalthriller. Sen går det tillbaka. Det står åter tydligt att att själva detektivdelen är högst sekundär bakom en fantastiskt film om mänsklighet och tillgivenhet. Sällsynt bra.
Murvel48 (Anmäl)   18/1 2016
Det var länge en stark fyra men det fantastiska slutet lyfter filmen till en femma.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Hemligheten i deras ögon
Se filmen