Electric Dragon 80.000 V

Originaltitel: Electric Dragon 80.000 V
Regissör:Sogo Ishii
Utgivningsår:2001

Om Electric Dragon 80.000 V:

Blixtrande kung fu-drabbningar i high-voltage-Tokyo mellan de elektromuterade superhjältarna Dragon Eye Morison och Thunderbolt Buddha. Begreppet spänning ställs på sin spets i denna mangadoftande och högoktaniga rock n' roll-action med japansk garagepunk.

Titel: Tetsuo
År: 1995
Genre: Drama, Skräck
Tokyo Fist
Titel: A Scene at the Sea
Originaltitel: Ano natsu, ichiban shizukana umi
Regissör: Takeshi Kitano
Regissör: Georges Méliès
År: 1904
Genre: Science Fiction, Stumfilm
En rundresa i världsrymden
Titel: Huset med de skrattande fönstren
Originaltitel: La Casa dalle finestre che ridono
Regissör: Pupi Avati
År: 1976
Genre: Skräck, Mysterium
Huset med de skrattande fönstren

Tadanobu Asano, Masatoshi Nagase, Masakatsu Funaki (Röst)

Sogo Ishii

Kortfilm, Action

Japan

Recension Electric Dragon 80.000 V

- La Lana sätter betyg 1 och skriver:
En man får ström genom kroppen och ”draken inom honom” väcks till liv. Hans ärkefiende är någon slags gangsterelektriker som av okänd anledning vill göra honom förbannad. Därmed var handlingen avklarad, både för mig som recensent och för Sogo Ishii som regissör. Detta är nämligen en musikvideo snarare än en film. Inte för att det skulle vara negativt i sig. Det finns flera lyckade exempel, däribland...

Recension av Electric Dragon 80.000 V - Läs hela!

Diskussioner om Electric Dragon 80.000 V  (0 diskussioner)
Kommentarer om Electric Dragon 80.000 V (58 st)
schramm (Anmäl)   12/3 2012
Ja vad säger man.. Som om bandet Boris skulle tonsätta en tripp, ungefär, fast med massa ödlor. Och noise, jäkligt mycket noise. Och gitrarrer, el, two-face budda, tjugomiljoner volt och adrenalin till max. Uppskattas bäst om du är hög eller knäpp.
Kimchi (Anmäl)   26/2 2011
Japansk punk-filmkonst när den är som snyggast! Mycket sevärd film, men som helhet är det svårt att ge ett högt betyg till en parantes, som denna filmen ändå är. Ingen handling, ingen logik. 55 min ös. Klart godkänt och ganska kul.
sportlow (Anmäl)   16/2 2011
Ahh nu blir jag besviken. Trodde den skulle vara mer annorlunda än vad den är. Blev rätt meningslös. Snygg dock men trodde mer. Hade nog skyhöga förväntningar. Fin garage rock som vanligt ifrån.. någonstans i Asien. Skare vara Sogo Ishii så ser jag panic in the high school.. den gav mig så mkt mer.
colorspace (Anmäl)   14/1 2011
NOISE.
dubbdäck (Anmäl)   20/5 2009
visst har rullen vissa höjdpunkter, men ett femton minuter långt och öronknarkande gitarrtrashande tillfredsställer tyvärr inte mig :(
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Electric Dragon 80.000 V