Elegy

Originaltitel: Elegy
Regissör:Isabel Coixet
Utgivningsår:2008

Om Elegy:

Kulturkritikern David Kepesh liv kastas över ända när hans vackra elev Consuela väcker en ström av nya känslor i honom.

Titel: Kärlek på eftermiddagen
Regissör: Ethan Hawke
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Hottest State

Ben Kingsley, Penélope Cruz, Patricia Clarkson, Antonio Cupo, Deborah Harry, Dennis Hopper, Kris Pope, Peter Sarsgaard

Nicholas Meyer

Drama

Recension Elegy

- AddeColciago sätter betyg 4 och skriver:
Jag fann Elegy mycket intressant och kategoriserar den absolut som sevärd. Man får sig flera funderare och just såna filmer har jag en fallenhet att uppskatta. Vicky Cristina Barcelona, Broken Flowers och Lost in Translation är liknande filmer jag håller som personliga favoriter. Elegy är tillräckligt bra för att inkluderas i den skaran.

Recension av Elegy - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2008
Diskussioner om Elegy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elegy (48 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   24/4 2018
Det känns som att det fanns förutsättnignar för en bra film här. En dekadent akademiker som huvudperson fångar mitt intresse och Ben Kingsley kunde inte vara mer perfekt för rollen, men tyvärr känns allt väldigt avslaget. Jag kan bara gissa att boken var bättre, för det här har känslan av att man överfört en boks handling rakt av till film och tappat bort essensen någonstans längs vägen. Man får aldrig riktigt lära känna karaktärerna, och det erbjuds inga djupare insikter i vad som driver dem. Det puttrar på och blir aldrig direkt dåligt, men det ger inte så mycket heller
AlbinWesley (Anmäl)   26/4 2013
Det funkade inte för mig. Gubben är så jävla osympatisk, narrativet är spretigt, och det börjar bli tröttsamt att Cruz nakna överkropp ska synas i varje jävla film hon är med i. Även om filmen har många goda kvalitéer också, och bra scener, blev det mestadels en kamp mot klockan.
precineadd (Anmäl)   24/7 2012
en intellektuell film på låg nivå
booby (Anmäl)   21/2 2012
Lugnt och fint. Jag kände mig väldigt bekväm och kunde luta mig tillbaka. Bra gjort av Kingsley och den vackra Cruz
#54 (Anmäl)   1/12 2010
En trevlig filmupplevelse, men inte i närheten av så gripande som vissa av Coixets tidigare verk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elegy
Se filmen