Elektra

Originaltitel: Elektra
Regissör:Rob Bowman
Utgivningsår:2005

Om Elektra:

Elektra tar vid där Daredevil slutade, och vi finner Elektra tillsynes död i händerna på Bullseye. Som många känner till från serietidningarna är Elektra en karaktär som ständigt balanserar på gränsen mellan det goda och det onda. Vi får här följa hur hon återhämtar sig från sina skador, tränas till yrkesmördare av en grupp ninjas och hur hon sedan skickas ut på ett uppdrag där hon tvingas ta ställning till hur hon vill använda sina kunskaper, för ont eller gott.
Se filmen på Plejmo

Regissör: JF Lawton
År: 1995
Genre: Action
The Hunted

Jennifer Garner, Kirsten Prout, Jason Isaacs, Goran Visnjic, Will Yun Lee, Terence Stamp, Natassia Malthe, Bob Sapp, Chris Ackerman, Colin Cunningham, Cary-Hiroyuki Tagawa

Raven Metzner, Zak Penn, Stu Zicherman

Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Fantasy

Recension Elektra

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Vi var nog många som höjde något på ögonbrynen när det meddelades att floppen ”Daredevil” skulle få en spin-off. Varför skulle man göra en fortsättning på något som inte alls blev speciellt lyckad, och framförallt på vad? Ännu svårare blev det att förstå när det visade sig att man valt att följa Jennifer Garners karaktär Elektra. Samma Elektra dog nämligen i ”Daredevil” men som tur är när det gäller...

Recension av Elektra - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Elektra  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elektra (263 st)
Dutch (Anmäl)   00:15 18/8
Garner är heeeeeeeet
Natosh (Anmäl)   5/6 2015
Störigt barn. Elektra har lånat Carolas vindmaskin.
Krille80 (Anmäl)   2/11 2014
Spinoff-film från misslyckade Daredevil. En löst sammansatt och föga originiell historia med mytologiska övertoner, räddad endast av skickligt bildberättande och det faktum att Garner är som klippt och skuren för denna roll.
LTT86 (Anmäl)   1/1 2014
Jag ska inte ljuga, filmen var väldig intressant i början, men efter 16 minuter så spårade filmen verkligen ut med säkert en av dom löjligaste sammanträffande, vändning, spelande och story som jag har sett. Jag titta hellre på Spawn än på det här igen. Varför försökte dom klämma in en story som man har hört sedan 50-talet för? Varför kunde det inte har varit det gamla vanliga superhjälte bekämpa ondska som dom flesta superhjältar filmer får?
xpor (Anmäl)   29/7 2013
Utan att ha läst serietidningarna kändes det som att ett handfull sekvenser i filmen var direkta översättningar av serievärlden till videovärlden. Förmodligen gör sig skurkarna sig väldigt mycket bättre i serievärlden. En sak jag inte förstod var varför alla fienderna bokstavligen gick upp i rökmoln när de dog. Först trodde jag rökmolnen var syra-och-giftmoln, men sedan insåg jag att det är mer sannolikt att de vill undvika att filmens målgrupp utesluts från filmen på grund av att massakrerade lik resulterar i att en åldersgräns sätts på filmen -- Handlingen är väldigt rak och enkel. Karaktärerna är enkla actionfigurer utan något större djup. Filmen består i praktiken bara av en massa *ascool* ninja-fantasy-action. Många detaljer berättas inte i filmen, som förmodligen avslöjas i serierna: Vad var (exempelvis) grejen med pappan egentligen? Elektra heter väl Elektra av en anledning?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elektra