Elena

Originaltitel: Elena
Regissör:Andrej Zvjagintsev
Utgivningsår:2011

Om Elena:

Elena och Vladimir är ett gift par som träffats på äldre dagar. De har olika bakgrunder och värderingar och lever gott nu eftersom Vladimir är en välbärgad man. Parets relation ställs snart på sin spets när Elenas son med familj får allt större ekonomiska problem och utgifter.

Titel: Återkomsten
Originaltitel: Vozvrasjtjenije
Regissör: Andrej Zvjagintsev
År: 2003
Återkomsten
Titel: Den andra mamman
Originaltitel: Que Horas Ela Volta?
Regissör: Anna Muylaert
Regissör: Hirokazu Koreeda
År: 2009
Genre: Drama, Romantik, Fantasy
Air Doll

Nadezjda Markina, Andrej Smirnov, Jelena Ljadova, Aleksej Rozin, Evgenija Konusjkina, Igor Ogurtsov, Igor Jurtaev

Oleg Negin, Andrej Zvjagintsev

Drama

Jelena

Ryssland
Diskussioner om Elena  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elena (37 st)
origC-J (Anmäl)   20/3 2016
Ännu bättre efter omtitt. Föredömligt långsamt tempo, fint spel, snyggt foto och som grädde på moset musik av Philip Glass. Stabil fyra.
Albion (Anmäl)   27/1 2016
Ett långsamt drama med svårmodet som ständig följeslagare. Även om det finns vissa intressanta vinklingar så fängslas jag inte av detta. Gott om osympatiska karaktärer rakt igenom dessutom. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
Roswall (Anmäl)   23/1 2016
Mja, full av kvalité men inte tillräckligt förtätad.
mylar (Anmäl)   30/11 2015
Tempot kan ses som långsamt men det är perfekt för att skildra den spänning som råder i relationerna. Det jag saknar är mer bakgrundsinformation om rollfigurerna för att få en förklaring till vissa av händelserna. Å andra sidan är det nu öppet för egen tolkning.
papabobadiof (Anmäl)   7/11 2015
väldigt snyggt foto och jag gillar det lugna tempot - men filmen blir som ofullständig? Räcker dessvärre endast till en trea pga detta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elena